جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

روند جنجالی آزادی ۴۰۰ زندانی بحث برانگیز شورشیان؛ از رد ادعای طالبان تا تامین امنیت زندانیان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از آن که گروه طالبان در ادعای تازه اعلام کرده اند که خطر جدی امنیتی زندانیان این گروه که قرار است آزاد گردند را تهدید می کند ریاست جمهوری می گوید که اتهامات اخیر طالبان بی اساس است و حکومت افغانستان برای تامین امنیت این زندانیان طالبان اقداماتی را روی دست گرفته است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری امروز پنجشنبه (۲۳اسد) در توییتی نگاشته است: «آخرین اتهامات طالبان در مورد چگونگی تأمین امنیت بازداشت شدگان طالبان بی اساس است.» صدیقی افزوده که دولت افغانستان قبلا در این زمینه اقداماتی انجام داده است.

سخنگوی ریاست جمهوری از طالبان خواسته است که از چنین اظهاراتی خودداری کنند.

https://twitter.com/SediqSediqqi/status/1293801181496647682?s=20

از سوی هم سانی لگیت، سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان ادعاهای طالبان مبنی بر نقض تفاهمنامه بین طالبان و امریکا را اشتباه خوانده و آن را تلاشی برای منحرف ساختن اذهان از افزایش خشونت ها دانسته است.

سخنگوی نیروهای امریکای در افغانستان از تمامی طرف ها خواسته است تا برای کاهش خشونت ها و صلح تلاش نمایند.

ادعای تازه طالبان

گروه طالبان ناوقت روز گذشته با نشر اعلامیه ای گفته است که بر اساس معلومات استخباراتی که در اختیار آنان قرار گرفته خطر امنیتی در برابر پروسه رهایی زندانیان باقی مانده این گروه از زندان پلچرخی وجود دارد.

گروه طالبان تاکید کرده: «گروه داعشی ها به همکاری استخبارات اداره کابل، بعضی نظامیان و قومندانان پوسته های امنیتی زندان، اراده حمله بر آن وسایط نقلیه ای را دارد که زندانیان باقی مانده را از زندان پلچرخی انتقال می دهند.»
این گروه همچنان هشدار داده که حمله بالای زندانیان این گروه پروسه مذاکرات را مختل می سازند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که روند رهایی ۵ هزار زندانی طالبان پس از امضای توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان در دوحه قطر سال گذشته آغاز شد و این روند با وجود چالش ها تا کنون ادامه دارد.

پیش از این لویه جرگه مشورتی صلح که برای رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک گروه طالبان دایر شده بود نیز از این روند حمایت کرده و بر رهایی این زندانیان طالبان برای آغاز مذاکرات بین الافغانی مهر تایید گذاشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان