جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

۷ نشانه که کودکی بسیار خلاق دارید

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کودک خلاق چه ویژگی‌هایی دارد؟ یا دقیق‌تر آیا تا به حال سعی کرده‌اید سطح خلاقیت فرزندتان را تخمین بزنید؟ واقعیت این است که علائم نبوغ و خلاقیت در کودکان معمولاً در سنین خیلی پایین بروز می‌کند و شما با دقت روی کارها و رفتارهای فرزندتان تا حدی متوجه خواهید شد که کودکی خلاق دارید یا نه. در این نوشتار با ۷ نشانه آشنا می‌شویم که می‌گویند کودک‌تان موجودی بسیار خلاق است.

۱. او در سنین خیلی پایین هم مطالعه را دوست دارد

کودکانی که عاشق خواندن هستند قوه تخیل قدرتمندی دارند و از غرق شدن در دنیای خیالی که نویسندگان ایجاد می‌کنند لذت می‌برند. اگر می‌بینید که فرزند شما عاشق خواندن است، از او بپرسید که چه موضوعاتی را دوست دارد تا به این شیوه، خلاقیت او را بیشتر پرورش دهید. بعد از خواندن هر کتاب یا داستان هم می‌توانید در مورد آن گفتگو کنید تا بهتر همه چیز را در ذهنش نگه دارد.

مطلب مرتبط: کتاب خواندن برای کودکان؛ ۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

۲. کودک خلاق: از تنها خود لذت می‌برد

هرچند بیشتر کودکان عاشق بازی هستند، اما کودکان استثنایی بسیاری مواقع از تنهایی لذت می‌برند. آنها دوست دارند از تصورات خود برای نقاشی، بازی نقش یا حتی حتی ایجاد یک دوست خیالی برای گذراندن اوقات خود استفاده کنند.

۳. کنجکاوی او تمامی ندارد

اکثر کودکان به طور طبیعی نسبت به دنیای اطراف خود کنجکاوی می‌کنند، اما یک کودک با استعداد بیش از حد معمول در مورد همه چیز سؤال می‌کند. او می‌خواهد دلیل و چگونگی کارکرد هر چیزی را بداند، و شما ممکن است حتی پاسخ تمام سوالاتش را نداشته باشید. با تحقیق در کنار او می‌توانید قوه خلاقیتش را بیش از پیش تقویت کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه که کودک تان بسیار باهوش است

۴. کودک خلاق: حوصله‌اش در مدرسه سر می‌رود

او غالباً از کار و مطالب معمولی در مدرسه خسته می‌شود یا ممکن است احساس کنند که همه چیز را از قبل می‌داند و در حالی که معلم سخنرانی می‌کند، او در حال خیال‌پردازی است. ممکن است در تکمیل تکالیف او مشکل داشته باشید زیرا می‌خواهد چیزهای دیگری را بخواند یا سرگرمی‌های خلاقانه مانند نقاشی را دنبال کند.

۵. رویکردی متفاوت نسبت به مشکلات دارد

او رویکردی متفاوت نسبت به مشکلات دارد و معمولا ایده‌هایی نو و منحصر به فرد پیشنهاد می‌کند. کودک خلاق قادر است تصویر بزرگ‌تر را ببیند.

مطلب مرتبط: ویژه والدین؛ چرا کودکان تکرار را دوست دارند

۶. حافظه‌اش بسیار قوی است

او حافظه تصویری فوق‌العاده‌ای دارد و در حفظ کردن مطالب درسی هیچ مشکلی ندارد. البته این احتمال نیز وجود دارد که فقط موضوعات مورد علاقه‌اش را به خوبی یاد بگیرد و از پرداختن به چیزهایی که مورد علاقه‌اش نیست، کلا چشم‌پوشی کند.

۷. کودک خلاق: روح او بزرگ‌تر از سن واقعی‌اش است

او احتمالا با همسن و سال‌هایش خیلی کنار نمی‌آید زیرا علائق و ویژگی‌های متفاوتی دارد. حتی ممکن است در مهارت‌های اجتماعی ضعف داشته باشد زیرا دوست دارد زمانش را به تنهایی صرف یادگیری چیزهای جدید کند.

به علاوه، او احتمالا واژگانی بزرگ‌تر از سن خود به کار می‌برد و ممکن است شیوه صحبت کردنش در سطح متفاوتی از همسالانش باشد.

مطلب مرتبط: ۵ مهارت اجتماعی که والدین باید به فرزندشان بیاموزند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان