جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

برنامه واکسین پولیو در افغانستان از سر گرفته شد

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونسف) روز سه شنبه (21 اسد) در یک خبرنامه گفته است که بیماری کووید 19 باعث محرومیت 5 میلیون کودک افغانستان و پاکستان  از واکسین پولیو شده است.

این برنامه اکنون در افغانستان و پاکستان از سر گرفته شده است.

در خبرنامه یونیسف آمده است که در افغانستان، برنامه‌های معافیت دهی پولیو در سه ولایت کشور در ماه اسد دوباره آغاز شد و در ماه روان نیز در چندین ولایت دیگر  تطبیق می‌شود.

جین گوف، رییس منطقه یی یونیسف در آسیای جنوبی گفت: “تطبیق واکسین پولیو به این دلیل اجرایی می شود که جهان خوب می‌داند ویروس مرز نمی‌شناسد و تا زمانی که همه کودکان مصئون نشوند، هیچ کودکی مصئون نیستند.”

یونسف همچنان از عدم امکان تطبیق واکسین خانه‌به‌خانه‌ی ویروس پولیو ابراز نگرانی کرده است. در این صورت امکان دارد حدود یک میلیون کودک در کشور از واکسین محروم باقی بمانند.

برنامه تطبیق واکسین پولیو در حالی از سر گرفته می‌شود که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، 34 مورد مثبت پولیو در کشور به ثبت رسیده و بیشترین موارد آن نیز در ولایات جنوب، شرق و جنوب شرق مشاهده شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان