جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

افزایش ۲۹ درصدی صادرات افغانستان از طریق دهلیز هوایی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت تجارت و صنعت اعلام کرده است که صادرات افغانستان در هفت ماه نخست سال روان ۲۹ درصد افزایش یافته است

وزارت تجارت امروز دوشنبه (۲۰اسد) با نشر اعلامیه ای گفته است که پس از شیوع ویروس کرونا و تدابیر احتیاطی کشورهای جهان باعث شده تا مراودات تجارتی و ترانزیتی بین کشورها به پائین‌ترین سطح خود در دهه‌های گذشته برسد.

در اعلامیه این وزارت آمده است که روابط تجاری افغانستان با کشورها در طول ماه‌های حمل و ثور سال روان در پائین ترین سطح خود رسیده و حکومت با همکاری سکتور خصوصی زمینه را برای از سرگیری دوباره تجارت و ترانزیت با کشورهای منطقه و جهان فراهم کرده است.

وزارت تجارت تاکید کرده که عادی سازی روند تجارت و ترانزیت زمینی بین افغانستان و جهان بخوبی پیش رفته و آمار تازه نشان می دهد که حجم صادرات افغانستان از طریق دهلیز هوائی در هفت ماه اول سال روان میلادی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۲۹ درصد و ارزش آن تا ۱۷ درصد افزایش یافته است.

بر اساس معلومات وزارت تجارت صادرات افغانستان از طریق دهلیز هوایی با کشورهای هند و امارات متحده عربی به حالت عادی برگشته و انتظار می رود با سایر کشورها نیز به زودی از سر گرفته شود.

تجارت در زمان کرونا

این در حالی است که پس از شیوع ویروس کرونا و مسدود شدن گذرگاه های شماری از کشورهای همسایه و نیز دهلیز های هوایی باعث شد تا روند تجارت و ترانزیت افغانستان که بیشتر به وردات استوار است صدمه بیند.

پیش از این وزارت مالیه گفته بود که با شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد، جمع‌آوری مالیات و منابع مالی دولت تاثیرات منفی عمیق گذاشته است و درآمد دولت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته نیز کاهش چشم گیر یافته است.

پیش از این با شیوع کرونا در افغانستان اتاق های تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گفته بود که بخش خصوصی نیز از تاثیرات شیوع ویروس کرونا در امان نمانده و بیش از یک و نیم میلیارد دالر ضرر کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان