درمان فوری نفخ: با این ۵ چای گاز معده را به راحتی از بین ببرید

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۹, ۱۳۹۹

تابستان مجموعه مشکلات بهداشتی خو را همراه دارد و سوء هاضمه و نفخ دو مورد شایع آن است. نفخ در اصل تولید گاز در معده و روده است و می‌تواند در اثر دلایل مختلفی از جمله خوردن یک وعده غذای بسیار بزرگ، نوشیدن زیاد نوشیدنی‌های گازدار، یبوست، قاعدگی و غیره ایجاد شود.خوشبختانه این مشکل در خانه نیز قابل درمان است. در این نوشتار با ۵ چای آشنا می‌شویم که نفخ و گاز معده را فورا از بین می‌برند.

1- چای زنجبیل، عسل، لیمو

زنجبیل یکی از مهم‌ترین ادویه‌هایی است که می‌توانید برای رفع نفخ و از بین بردن سایر مشکلات گوارشی در طول تابستان استفاده کنید. اضافه کردن عسل و لیمو به ترکیب باعث تقویت طعم آن می‌شود. عسل شیرین‌کننده طبیعی و تقویت‌کننده سیستم ایمنی است، در حالی که لیمو با ویتامین C می‌تواند پوست و سایر عملکردهای بدن را سالم نگه دارد. برای تهیه چای خیلی ساده مقداری زنجبیل را در آب جوش دم بگذارید و بعد از چند دقیقه که از حرارت آن کم شد، عسل و آبلیمو را اضافه کنید.

مطلب مرتبط: از بهبود خواب تا تقویت سیستم ایمنی؛ ۶ فایده رابطه جنسی برای سلامتی

۲- درمان فوری نفخ؛ چای بابونه

بابونه فواید زیادی برای سلامتی دارد از جمله مبارزه با استرس و کاهش التهاب. چای بابونه می‌تواند به شما در آزاد کردن گاز معده کمک کند و از این رو می‌تواند نفخ را تسکین دهد.

مطلب مرتبط: ۱۰ ماده خوراکی که به مبارزه با التهاب کمک می کنند

۳- درمان فوری نفخ؛ چای نعناع فلفلی

یکی از داروهای مطمئن برای از بین بردن فوری نفخ چای نعناع فلفلی است. چای نعناع فلفلی اثرات تسکین‌دهنده بر روده داشته و می‌تواند کاهش فشار روی معده کمک کند. این چای همچنین می‌تواند به کاهش درد شکم کمک کند.

مطلب مرتبط: درمان خانگی سوء هاضمه؛ ۶ راهکار که به راحتی مشکلات گوارشی را از بین ببرید

۴- چای رازیانه

تخم رازیانه یکی از بهترین داروهای گیاهی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش است. رازیانه به هضم غذا کمک می‌کند. به همین دلیل هندی‌ها آن را پس از غذا مصرف می‌کنند. نوشیدن جوشانده این دانه‌ها در آب جوش می‌تواند به رفع نفخ و گاز معده کمک کند.

مطلب مرتبط: ۸ خواص چای ترش برای سلامتی که ابدا نباید نادیده بگیرید

۵- درمان فوری نفخ؛ چای زیره

زیره یکی از بهترین درمان‌ها برای رفع گاز و سوء هاضمه است. می‌توانید زیره را به غذاها اضافه کنید یا چای آن را مصرف کنید. چای زیره تیمول دارد بنابراین به خوبی نفخ را درمان می‌کند. برای تهیه چای خیلی ساده مقداری دانه زیره را در آب بجوشانید. در صورت تمایل می‌توانید عسل نیز به آن اضافه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *