جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

آلمان خواهان آتش بس همزمان با آزادی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مارکوس پوتزیل نماینده خاص آلمان در امور افغانستان در واکنش به رای مثبت لویه جرگه در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان می گوید رهایی زندانیان باید با آتش بس در افغانستان همراه باشد.

نماینده خاص المان در امور افغانستان امروز یک‌شنبه (۱۹اسد) در توییتی نگاشته است که‌ با حكم آزادی ۴۰۰ زندانی طالبان كه امروز توسط رئیس جمهور غنی می شود هر دو طرف باید برای آغاز مذاكرات بین الافغانی آماده باشند.

نماینده خاص آلمان برای افغانستان خاطرنشان کرده که کشورش آماده است تا نقش فعالی را در روند مذاکرات که قرار است طی چند روز آینده آغاز شود ایفا کند.

https://twitter.com/PotzelMarkus/status/1292413968267575296?s=20

رهایی ۴۰۰ زندانی باقی مانده طالبان

این در حالی است که لویه جرگه مشورتی صلح پس از دو روز گفتگو امروز قطعنامه شان را اعلام کردند که بر اساس آن رهایی ۴۰۰ طالب با هدف رفع موانع، جهت آغاز مذاکرات صلح، قطع خونریزی و رعایت مصلحت را تصویب کرد.

در قطنامه لویه جرگه آمده که باید اطمینان حاصل شود تا درصورت رهایی این زندانیان، مذاکرات مستقیم بدون هیچگونه بهانه‌ای بصورت فوری آغاز گردد.

شرکت کنندگان جرگه خواستار تامین آتش بس فوری در کشور شده و از جامعه جهانی بخصوص آمریکا خواسته تا در این زمینه به تعهداتش عمل کند.

رییس جمهور غنی نیز در مراسم پایان جرگه تاکید کرد که امروز حکم رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان را امضا می کند.

آلمان پس از پاکستان دومین کشوری است که تا کنون در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان واکنش نشان داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان