از کرونا ویروس تا انفجار بیروت: ۱۰ پیش بینی کارتون سیمپسون ها که به وقوع پیوسته اند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۶, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۶, ۱۳۹۹

کارتون سیمپسون‌ها بیش از ۳۰ سال است که پخش می‌شود بنابراین عجیب نیست که برخی مضامین آن در زندگی واقعی نیز به وقوع بپیوندند. اما برخی از اتفاقات این مجموعه تلویزیونی به حدی به واقعیت‌های رخ داده در جهان نزدیک هستند که عده‌ای آنها را پیش بینی نامیده‌اند.

۱. برنده جایزه نوبل ۲۰۱۶: در یک اپیزود در سال 2010، پیش‌بینی می‌شود که بنیت هولمستروم برنده جایزه نوبل اقتصاد می‌شود و در سال 2016 این اتفاق واقعا رخ داد.

۲. رییس جمهور شدن دونالد ترامپ: در اپیزودی در سال ۲۰۰۰، لیزا یکی از شخصیت‌های این برنامه بعد از ترامپ رئیس‌جمهور می‌شود و از وضعیت بد اقتصادی در دوران ترامپ شاکی است!

۳. حمله ببر به زیگفرید و روی: در اپیزودی در سال ۱۹۹۳، ببر دست‌آموز زیگفرید و روی به آنها حمله می‌کند. این اتفاق در سال ۲۰۰۳ و طی یک اجرای زنده واقعا به وقوع می‌پیوندد.

۴. دستگاه رای‌گیری اشتباه: در سال ۲۰۱۲ یک دستگاه رای‌گیری بسیاری از آرای اوباما را به حساب رقیبش ثبت کرد. ۴ سال قبل از این تاریخ، در اپیزودی از کارتون سیپمسون‌ها یکی از شخصیت‌ها می‌خواهد به باراک اوباما رای دهد اما دستگاه رای‌گیری، رای او را تغییر می‌دهد.

۵. رسوایی گوشت اسب: در اپیزودی از سیمپسون‌ها در سال ۱۹۹۴ یک رستوران‌دار از گوشت اسب برای پختن ناهار دانش‌آموزان استفاده می‌کند. در سال ۲۰۱۳، گزارش شد که دی‌ان‌ای اسب در محصولاتی در انگلیس یافته شده‌است.

۶. گیتار هیرو: قهرمان گیتار یا گیتار هیرو یک بازی ویدیویی محبوب است که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد. اما در اپیزودی از کارتون سیمپسون‌ها عبارت «گیتار هیرو» روی لباسی که دو تن از شخصیت‌ها به هومر می‌دهند، چاپ شده‌است.

۷. ساعت هوشمند اپل: متأسفیم، اما “سیمپسون ها” پیش از همه ساعتهای هوشمند داشتند. در یک اپیزود سال 1995 همسر لیزا در حال صحبت با تلفن روی مچ دستش است. اولین ساعت هوشمند سالها بعد ساخته شد!

۸. خرید استودیو فاکس بیستم: در اپیزودی در سال ۱۹۹۸ می‌بینیم که استودیو قرن بیستم را به عنوان بخشی از کمپانی دیزنی نشان می‌دهند. سال‌ها بعد کمپانی دیزنی موفق شد این استودیو را خریداری کند.

۹. کرونا ویروس: در اپیزودی از سال ۱۹۹۳ کارتون سیمپسون ها، نوعی بیماری عفونی با سرفه یک نفر درون یک سری بسته در سراسر شهر پخش می‌شود. نکته جالب این است که کارخانه‌ای که در این اپیزود دیده می‌شود مربوط به آسیای شرقی و کشور جاپان است.

۱۰. انفجار بیروت: بعد از انفجار بیروت که درتاریخ ۴ آگست رخ داد، ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده‌است که نشان می‌دهد انفجار بیروت سال‌ها پیش در یکی از اپیزودهای برنامه سیمپسون ها پیش بینی شده‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *