۶ چیز که آدم های با اعتماد به نفس بالا از آن پرهیز می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۴, ۱۳۹۹

آدم‌های دارای اعتماد به نفس بالا، الهام‌بخش هستند. به نظر می‌رسد که صرف نظر از هر اتفاقی که برای‌شان رخ می‌دهد، آنها همیشه سرشان بالاست. حتی مشکلات گاه و بی‌گاه هم سبب نمی‌شود که  به مدت طولانی مایوس بمانند. تردیدی نیست که همه می‌خواهند اینطور باشند. آدم های با اعتماد به نفس بالا از این ۶ چیز پرهیز می کنند:

۱. توجه بیش از حد به تفکرات دیگران

دنیا پر از عقیده و باور است. اگر بخواهید به عقیده همه آدم‌ها اهمیت بدهید، متوجه خواهید شد که خیلی زود اعتماد به نفس‌تان نابود می‌شود. آدم‌های با اعتماد به نفس به تحسین و توجه دیگران نیاز ندارند، می‌دانند که عامل خشنود کردن همه آدم‌ها نیستند و به تایید دیگران برای رسیدن به هدف نیازی ندارند.

۲. مغلوب ترس‌ها شدن

زمانی که پای اعتماد به نفس در میان است، ترس می‌تواند قدرت زیادی داشته باشد. بنابراین اهمیت زیادی دارد که اجازه ندهید ترس‌ها شما را کنترل کنند. آدم‌های با اعتماد به نفس می‌دانند که شکست، تردید به خود و نقص بخشی از وجود انسان است که خواه ناخواه وجود دارد و نباید موجب ترس و عقب‌نشینی آنها باشد.

مطلب مرتبط: ۷ نوع ترس که شما را عقب می کشند

۳. بهانه تراشیدن

خودکارآمدی ویژگی است که به موجب آن شخص اعتقاد درونی نسبت به توانایی خود دارد. این صفتی است که همه افراد با اعتماد به نفس دارند. اگرچه برخی از امور از توان‌شان خارج است، اما آنها روی چیزهایی تمرکز می‌کنند که برای‌شان قابل کنترل است، به عنوان مثال آن‌ها نمی‌توانند اتفاقات غیرقابل‌ پیش‌بینی را کنترل کنند اما می‌توانند واکنش خود را نسبت به آنها کنترل کنند.

۴. مدیریت ضعیف ناسازگاری‌ها

بدون ناسازگاری‌ها که زندگی پیش نمی‌رود. آدم‌های با اعتماد به نفس می‌دانند که چطور درگیری‌ها و ناسازگاری‌ها را مدیریت کنند نه به این دلیل که می‌خواهند در هر موقعیتی موفق شوند بلکه به این خاطر که اعتماد به نفس‌شان مانع از این می‌شود که تصمیمات نادرست در زمان درگیری‌ها بگیرند.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه تقویت اعتماد به نفس که برای موفقیت های بزرگ الزامی است

۵. منفی بافی

آدم‌های با اعتماد به نفس مثبت‌گرا هستند. آنها خود را خوب (اما واقع‌بینانه) می‌بینند و در زندگی روزمره تفکر مثبت دارند، روندی که به اعتماد به نفس آنها و سلامت روانی‌شان کمک شایانی می‌کند. آنها منفی‌بافی نمی‌کنند، ‌در گفتگوهای منفی حضور نمی‌یابند و مدام دچار تردید نمی‌شوند.

۶. عقب‌نشینی

آدم‌های با اعتماد به نفس، دست از امیدها و آرزوهایشان برنمی‌دارند. هر مشکلی هم که سر راه‌شان قرار بگیرد، آنها می‌دانند که با پشتکار هر مانعی کنارزدنی است.

مطلب مرتبط: اگر به یکی از این ۸ سوال پاسخ مثبت دهید، اعتماد به نفس تان فراتر از حد تصورتان است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *