۹ رویای تکراری و تعبیر آنها که نباید نادیده بگیرید

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۳, ۱۳۹۹

آیا تا به حال خواب دیده‌اید که یک راهروی طولانی را می‌دوید اما در را پیدا نمی‌کنید؟ یا مثلا به مدرسه برمی‌گردید و نمی‌توانید کلاس درس‌تان را پیدا کنید. خواب هراس از دیر رسیدن چطور؟ روانشناسی امروز گزارش می‌دهد که 60 تا 75 درصد از بزرگسالان رویاهای تکراری دارند.

اما معنای این رویاها چیست؟

۱. تعبیر خواب سقوط کردن

یان والاس، روانشناس معتقد است که سقوط حس از دست دادن کنترل بر جنبه‌های زندگی‌تان است. ممکن است احساس کنید مسئولیت سنگینی روی دوش‌تان است و راه فراری ندارید. اگر مدام این خواب را می‌بینید، وقت آن رسیده که از استرس‌تان بکاهید.

مطلب مرتبط: ۷ راه موثر مقابله با استرس فیزیکی و عاطفی

۲. صدمه، مرگ یا از دست دادن دندان

این رویاها ممکن است نشانگر عدم اعتماد به نفس باشد. مرگ می‌تواند به معنای تغییر پیش رو باشد. افتادن دندان ممکن است با خشم سرکوب‌شده در شما مرتبط باشد.

۳. انجام کاری خجالت‌آور در جمع یا مردود شدن در امتحان

بسیاری از مردم خواب می‌بینند که در امتحان مردود شده‌اند یا چیزی سبب شده که در میان مردم شرم‌زده باشند. این نوع رؤیا نشان می‌دهد که شما قبل از خواب درمورد چیزی استرس دارید. به احتمال زیاد در طول روز احساس اضطراب و نگرانی زیادی می‌کنید.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را کاهش می دهند

۴. تعبیر لباس کم به تن داشتن یا برهنه بودن

به گفته یان والاس این رویا ممکن است به این معنی باشد که در یک رابطه جدید یا در یک کار جدید احساس آسیب‌پذیری دارید. ممکن است هراس داشته باشید که مردم نقاط ضعف شما را بفهمند. اینکه در خواب ببینید که در یک رویداد مهم لباس راحتی به تن دارید، ممکن است نشانه عدم امنیت شما درباره یک رویداد آینده باشد.

۵. خواب مورد تعقیب قرار گرفتن

متخصصین خواب و رویا معتقدند اینکه مکررا در خواب ببینید مورد تعقیب قرار گرفته‌اید، به این معناست که در تلاشید از درگیری پرهیز کنید. آنچه شما را در زندگی واقعی تعقیب می‌کند ممکن است بدهی یا تلاش برای حل مشکلی باشد. شاید هم رویاهای تحقق‌نیافته شما را تعقیب می‌کنند زیرا شما برای رسیدن به هدف‌تان تلاش نکرده‌اید.

مطلب مرتبط: به سوی موفقیت؛ این ۴ سوال را از خودتان بپرسید

۶. خواب بلایای طبیعی

اگر از این رویاها رنج می‌برید، تنها نیستید. خواب بلایای طبیعی به این معناست که کنترل‌تان را روی یک مشکل شخصی از دست داده‌اید. شاید چیزی در زندگی‌تان مورد تهدید است. این احساسات می‌توانند سبب آسیب‌پذیری شما در بیداری شوند، بنابراین باید به آنها توجه کنید.

۷. تعبیر خواب باردار بودن

هم زنان و هم مردان می‌توانند رویای باردار بودن را ببینند. دیوید بدریک، روانشناس خواب و رویا، می‌گوید که این خواب ممکن است نشان بدهد که در حال ایجاد خلاقیت و ایده‌های جدید هستید. اگر وسط یک پروژه مهم هستید و این رویا را می‌بینید، اهداف‌تان را تعیین کرده و برای تحقق بخشیدن به آنها سخت تلاش کنید.

مطلب مرتبط: ۵ شیوه که خلاقیت درون تان را کشف کنید

۸. خواب دیر رسیدن

مایکل اولسن، کارشناس خواب و رویا، می‌گوید خواب دیر رسیدن می‌تواند به معنای ترس از دست دادن باشد. اگر استرس دارید و احساس می‌کنید که وقت کافی برای امور واجب زندگی‌تان ندارید، شاید این رویا می‌خواهد به شما بگوید زمان آن رسیده که سرعت خود را کاهش دهید و برای چیزها و افراد مهم زندگی‌تان زمان بگذارید.

۹. تعبیر خواب فضا یا خانه ناآشنا

دیدن فضای ناآشنا در خواب به معنای درگیری درونی است. این رویاها می‌تواند نمایانگر تغییرات درونی هم باشد. اگر در خواب ببینید که در حمام هستید، ممکن است لازم باشد احساسات‌تان را پاک‌سازی کنید. اتاق خواب نیز احتمالا نگرانی‌های مربوط به روابط عاشقانه را نشان می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *