دانشمندان نقطه ضعف کرونا ویروس را یافتند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۳, ۱۳۹۹

در شرایطی که تلاش برای تولید واکسن بالقوه کووید-۱۹ به منظور مهار شیوع همه‌گیری ادامه دارد، براساس یک گزارش دانشمندان موفق شده‌اند یک نقظه ضعف مهم ویروس کرونا را پیدا کنند.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، محققان مرکز تحقیقات دولتی ویروس‌شناسی و بیوتکنولوژی وکتور روسیه در نووسیبیرسک، سیبری فهمیدند که آب معمولی می‌تواند به محدود کردن رشد ویروس کرونا کمک کند.

این دانشمندان در مطالعه خود دریافتند که حدود 90٪ ذرات ویروس طی 24 ساعت در آبی که به دمای اتاق است، می‌میرند و 99.9٪ آنها در عرض 72 ساعت از بین می‌روند. علاوه بر این، دانشمندان تأیید کردند که آب جوش کرونا ویروس را بلافاصله و کاملاً می‌کشد.

محققان همچنین دریافتند که اگرچه ویروس در آب بدون کلر و آب دریا تکثیر نمی‌شود، اما می‌تواند برای مدتی زنده بماند. لازم به ذکر است که مدت زمان زنده ماندن ویروس مستقیما به دمای آب بستگی دارد. بر اساس این گزارش، آب کلردار نیز در کاهش ویروس بسیار مؤثر است.

روسیه در زمینه واکسن کووید-۱۹ نیز نتایج قابل‌توجهی داشته‌است.

براساس گزارش‌ها، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه گفته‌است: موسسه اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، یک مرکز تحقیقاتی ایالتی در مسکو، آزمایشات بالینی واکسن کووید-۱۹ را به اتمام رسانده و مستندات برای ثبت آن در حال آماده‌سازی است.

بر اساس گزارش آژانس‌های محلی رویترز، وی همچنین گفت که آنها در حال آماده‌سازی یک کمپین واکسیناسیون دسته جمعی علیه کرونا ویروس جدید برای ماه اکتبر هستند. براساس این گزارش، موراشکو می‌افزاید: مقامات در نظر دارند داکتران و معلمان را ابتدا در برابر این ویروس واکسینه کنند.

یک منبع این هفته به رویترز گفت که اولین واکسن بالقوه کووید-‍۱۹روسیه تأیید مقررات محلی را در ماه آگست دریافت می‌کند و پس از آن برای کارکنان بهداشتی استفاده می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *