جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد افغانستان؛ برنامه غذایی جهان: میلیون ها افغان با خطر گرسنگی مواجه اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

برنامه غذایی جهان اعلام کرده است که ویروس کرونا میلیون ها شهروند افغانستان را با خطر گرسنگی مواجه کرده و این سازمان برای کمک رسانی به این افراد ۵۳ میلیون دالر نیاز دارد.

برنامه غذایی جهان روز گذشته شنبه (۱۱اسد) با نشر اعلامیه گفته است که در آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۲میلیون شهروند افغانستان با عدم مصوونیت غذایی مواجه بودند؛ اما شیوع ویروس کرونا میلیون‌ها افغان دیگر را نیز با خطر گرسنگی مواجه ساخته است.

در این اعلامیه آمده است که برنامه غذایی جهان ملل متحد در نظر دارد تا به ۱۰.۳ میلیون افغان که مصوونیت غذایی ندارند، کمک کند و برای کمک به افغان‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا به ۵۳ میلیون دالر نیاز دارند.

پیش از این اداره انکشافی ایالات متحده برای افغانستان جهت رسیدگی به ۹۵ هزار خانواده متاثر از ویروس کرونا ۱۲ میلیون دالر به برنامه غدایی جهان کمک کرده است و برنامه غذایی جهان به نقل از پیتر نتیلو، رییس اداره انکشافی ایالات متحده گفته است ویروس کرونا در سراسر افغانستان زندگی خانواده‌های افراد روز‌مزد و یا تجارت پیشه ‌های کوچک را مختل کرده است.

پیتر نتیلو افزوده کسانی که در شهرها زندگی می‌کنند و به دلیل قرنطین، فرصت به دست آوردن پول برای خرید غذا را ندارند.

پیامدهای اقتصادی کرونا در افغانستان

پس از شیوع ویروس کرونا اقتصاد افغانستان که بیشتر به واردات متکی است نیز آسیب دیده است.

پیش از این وزارت اقتصاد گفته بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود ۵۰۰ هزار خانواده قادر به تامین مصارف روزمره خود نیست و نیز شیوع گسترده ویروس کرونا باعث گسترش فقر در افغانستان شده است.

افزایش ناگهانی تقاضا و بسته شدن مرزهای کشورهای همسایه باعث افزایش قیمت ها در افغانستان شده است.

حکومت افغانستان نیز برای رسیدگی به نیازمندان برنامه توزیع نان خشک را آغاز کرده و پس ازحدود یک ماه از توزیع نان خشک این روند متوقف و بجای آن حکومت برنامه «دسترخوان ملی» را روی دست گرفت اما مجلس نمایندگان به دلیل عدم وضاحت در بودجه و وجود فساد در برنامه توزیع نان خشک این طرح حکومت را با اکثریت آرا رد کرد.

این در حالی است که شمار مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به ۳۶ هزار ۷۱۰ تن و شمار جان‌باختگان نیز به یک هزار ۲۸۳ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان