جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

اقدام دفتر شورای امنیت ملی؛ هیئت بلندپایه برای بررسی حملات راکتی پاکستان بر سپین بولدک به قندهار رفت

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

به دنبال درگیری مرزی میان نطامیان افغان و پاکستان در اسپن بولدک قندهار دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که هیئت بلندپایه دولتی له منظور بررسی این رویداد به قندهار رفته است.

دفتر شورای امنیت ملی در تویتی گفته است که این هیأت دولتی با ترکیب نمایندگان ادارات مختلف امروز یک‌شنبه، 12 اسد برای بررسی همه‌جانبه‌ی حملات راکتی پاکستان به اسپین بولدک قندهار رفته است.

دفتر شورای امنیت ملی افزوده در راس این هیئت معاون مشاور امنیت ملی قرار دارد.

درگیری نظامیان افغان و پاکستان

درگیری میان نظامیان افغانستان و پاکستان پنج شنبه شب گذشته پس از آن اغاز شد که نیروهای پاکستانی بر مسافرانی تیراندازی کردند که در اعتراض به بسته شدن مرز چمن اعتراض کرده بودند.

به گفته مقامات محلی در این درگیری و براثر اثر راکت پراکنی های نیروهای پاکستانی برخاک افغانستان، ۱۶ غیرنظامی کشته و ۸۰ تن دیگر زخمی شده اند.

رادیو مشعل نیز به نقل از مقام‌های پاکستانی هم گزارش داده است که در نتیجه حملات متقابل نیروهای افغانستان ۵ غیرنظامی در آن‌سوی خط دیورند کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند.

تاکید افغانستان و پاکستان بر حل این رویداد از طریق گفتگو

وزارت خارجه افغانستان شب گذشته با نشر اعلامیه ای حملات راکتی نظامیان پاکستان در امتداد خط فرضی دیورند در ولسوالی سپین بولدک قندهار رامحکوم کرده و از آن ابراز نگرانی کرده است.

وزارت امور خارجه خواهان تحقیقات جدی در مورد عوامل ایجاد این وضعیت و رسیدگی به آن شده تاکید کرده است: «توسل به دیپلوماسی فعال منحیث ابزار موثر در خصوص کاهش تنش ها در امتداد خط فرضی می تواند برای جلوگیری از همچو حوادث ناگوار در آینده  حیاتی باشد».

این وزارت خاطرنشان کرده که نشست مکانیزم های موجود دو جانبه بین دو‌ کشور برای بررسی حوادث اخیر در کنر، ننگرهار و قندهار برگزار شود تا راه حل برای جلوگیری از تکرار این رویدادها در آینده بدست آید.

از سوی هم شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ پاکستان روز جمعه در یک نشست خبری در اسلام‌آباد گفته بود: «چیزی که دیروز در چمن اتفاق افتاد، باید نمی‌شد. ما این مسئله را از طریق وزارت خارجه با افغانستان دنبال می‌کنیم. به سفیر ما در کابل گفته‌ام که این موضوع را پیگیری کند. جناب اتمر از مسئله آگاه است. امیدوارم به خوبی و آرامش حل شود.»

این در حالی است که پیش از این نظامیان پاکستان بخش های از ولایت کنر هدف راکت قرار داده بود که در نتیجه آن علاوه برتلفات جانی تلفات مالی نیز به میان آمده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان