جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

پیشنهاد امریکا در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان؛ پس از رهایی زیر نظارت حکومت باشند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به ادامه پافشاری حکومت مبنی بر عدم رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان مقامات امریکایی در پیشنهاد تازه به حکومت افغانستان گفته اند که آنان پس از رهایی نظربند شوند و به صورت مشترک از سوی حکومت و طالبان نظارت شوند.

خبرگزاری رویترز به نقل از سه مقام امریکایی بدون ذکر نام آنان گزارش داده است که ۴۰۰ زندانی طالبان که حکومت از آزادی آن‌ها شانه خالی می‌کند باید بعد از آزادی در یک جایی نظربند شوند که تحت نظارت قرار داشته باشند.

در این گزارش این پیشنهاد یک راه حل برای دور کردن موانع فراراه برگزاری مذاکرات بین حکومت و طالبان خوانده شده آمده است در جایی‌که این طالبان نظربند می‌شوند، حکومت و طالبان نظارت مشترک داشته باشند.

در گزارش رویترز به نقل از این مقامات امریکایی تاکید شده که این طرح را زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص امریکا برای صلح افغانستان با هر دو طرف در میان گذاشته است.

لویه جرگه مشورتی برای رهایی ۴۰۰ زندانی طالب دایر می شود

این در حالی است که رییس جمهور غنی روز گذشته در بیانیه عیدی اش گفت که دولت افغانستان در هر اقدام مثبت بخاطر صلح چند قدم جلوتر است.

غنی افزود: «در لیست ارائه شده از سوی طالبان ۴۰۰ تن زندانیانی است که در مورد رهایی آنان رئیس جمهور افغانستان بر مبنای قانون اساسی و قانون جزا، صلاحیت ندارد. اما این بدان معنی نیست که ما بخاطر رهایی تمامی این زندانیان پاسخ منفی بدهیم. من باید با ملت مشورت کنم و در بارۀ سرنوشت ۴۰۰ زندانی متذکره، لویه جرگه مشورتی را دعوت می نمایم، تا بر اساس مشوره نمایندگان مردم، ما در این خصوص فیصله کنیم.»

او از شورای ملی خواست تا از رخصتی های تابستانی شان بخاطر برگزاری لویه جرگه صرف نظر کنند و دوباره به کابل برگردند.

رییس جمهور همچنان از رهایی ۵۰۰ زندانی طالب در بدل زندانیان باقی نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در نزد طالبان خبر داد.

حکومت افغانستان تاکنون ۴ هزار ۶۰۰ زندانی طالبان را مطابق به توافق‌نامه امضا شده میان امریکا و طالبان در دوحه رها کرده و گروه طالبان نیز اعلام کرده است که روند رهایی یک هزار زندانی نیروهای امنیتی را تکمیل کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان