جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

۸ عادت والدینی که کودکان موفق تربیت می کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

همه پدر و مادرها موفقیت فرزندشان را می‌خواهند و دوست دارند ابزار مورد نیاز فرزندان‌شان را در اختیارشان بگذارند تا آنها بتوانند به اهداف‌شان برسند و زندگی شادی داشته باشند. اما برای اینکه به این هدف جامعه عمل بپوشانیم، مقدماتی لازم است، مثلا اینکه والدین خود چه رفتار و عاداتی در برابر فرزندشان دارند. در این نوشتار با ۸ عادت والدینی که کودکان موفق تربیت می‌کنند، آشنا می‌شویم.

۱. آنها رابطه نزدیکی با فرزندشان دارند

بچه‌ها برای اینکه از پس دنیا بربیایند باید رابطه‌ای امن و مطمئن با والدین و خانواده‌شان داشته باشند. این پیوند بنیانی قوی در اختیار آنها می‌گذارد که بتوانند از پس مشکلات بربیایند.

۲. برای فرزندشان کتاب می‌خوانند

مطالعه قبل خواب مزایای آشکاری برای همه کودکان دارد. یک مطالعه نشان داده‌است که خواندن کتاب برای کودکان نتایج مثبتی روی رشد عقلانی آنها دارد.

مطلب مرتبط: ۹ دلیل که چرا مطالعه برای کودکان اهمیت دارد

۳. به فرزندشان توجه دارند

هیچ چیزی نمی‌تواند جای توجه کردن به کودک و گوش دادن به حرف‌های او را بگیرد. تحقیقی از دانشگاه دلاور در سال ۲۰۱۴ نشان داده‌است کودکانی که مورد توجه والدین‌شان هستند، معمولا آدم‌هایی موفق‌تر هستند، روابط بین‌فردی سالم‌تری دارند و به لحاظ درسی نیز موفق‌تر عمل می‌کنند.

۴. از فرزندشان برای انجام کارهای خانه کمک می‌گیرند

به این ترتیب بچه‌ها مسئولیت‌پذیری را برای همه مراحل زندگی یاد می‌گیرند.

۵. زمان تماشای تلویزیون را محدود می‌کنند

مطالعه‌ای از دانشگاه اوهایو نشان داده‌است کودکانی که زمان زیادی را به تماشای تلویزیون می‌گذرانند مهارت‌های ارتباطی ضعیفی دارند.

مطلب مرتبط: چرا کودکان تکرار را دوست دارند

۶. مهارت‌های اجتماعی را به فرزندشان یاد می‌دهند

چنان‌چه تحقیقی از دانشگاه دوک و دانشگاه پنسیلوانیا نشان می‌دهد، آموزش مهارت‌های اجتماعی به کودکان آنها را برای آینده‌شان آماده می‌کند.

۷. اجازه خطا و اشتباه می‌دهند

اشتباه بخشی از موفقیت است. کودکانی که با خطاهای مناسب سن‌شان برخورد داشته‌اند، معمولا در رویارویی با سختی‌ها موفق‌تر هستند، کمتر مضطرب می‌شوند و خود-اتکایی دارند.

مطلب مرتبط: تاثیر مخرب اضطراب روی سلامتی

۸. آنها خویشتنداری را به فرزندشان می‌آموزند

یک مطالعه که در مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده منتشر شد نشان داد آموزش خویشتنداری و خودلگامی به کودکان سبب می‌شود که آنها در بزرگسالی نتایج مثبت قابل‌توجهی به دست بیاورند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان