۶ ماده خوراکی که مو و ناخن را تقویت می کنند

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۱۱, ۱۳۹۹

تردیدی نیست که داشتن یک برنامه غذایی سالم به هزار و یک دلیل برای سلامتی اهمیت دارد. اما آیا می‌دانستید که برخی مواد غذایی روی ظاهر شما تاثیر می‌گذارند؟ در این نوشتار با ۶ ماده خوراکی آشنا می‌شویم که کمک‌تان می‌کنند موهایی زیبا و درخشان و ناخن‌های محکم داشته باشید!

۱. تخم مرغ

تخم مرغ کامل منبع غنی از بیوتین و پروتئین است، دو ماده مغذی که باعث رشد مو و ناخن می‌شوند. فولیکول‌های مو غالبا از پروتئین ساخته شده‌اند. بنابراین، رژیم غذایی فاقد پروتئین می‌تواند منجر به ریزش مو شود. بیوتین برای تولید پروتئین مو یعنی کراتین مهم است. به علاوه، تخم مرغ منبع خوبی از روی، سلنیوم و سایر مواد مغذی سالم برای مو و ناخن است.

۲. مغزیات

کارشناسان می‌گویند همه باید روزانه مقداری مغزیات بخورند. بادام زمینی، بادام، چهارمغز و سایر مغزیات سرشار از اسیدهای چرب امگا، ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است. مصرف مرتب مغزیات باعث رشد مو و ناخن‌های سالم می‌شود.

مطلب مرتبط: ۶ ترفند زیبایی از هند که رشد موها را تسریع می کند

۳. بادمجان رومی (گوجه فرنگی)

بادمجان رومی منبع خوبی از ویتامین C است و همه کاروتنوئیدهای مهم از جمله لیکوپن، بتا کاروتن و لوتئین را دارد. همه اینها نه تنها به محافظت از پوست در برابر آفتاب کمک می‌کنند بلکه باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و از ریزش مو نیز جلوگیری می‌کنند.

۴. جوی دوسر

یک کاسه جوی دوسر صبحانه‌ای عالی برای هر کسی است. این ماده خوراکی مملو از مس، روی و ویتامین B است. همه این مواد مغذی نقش مهمی در سالم نگه داشتن مو و ناخن شما دارند. روی همچنین به مبارزه با آکنه و در نتیجه سلامت پوست کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که دچار کمبود روی هستید

۵. حبوبات

لوبیا سرشار از پروتئین، روی و بیوتین است. همه این مواد مغذی به پرپشت شدن مو و تقویت ناخن‌ها کمک می‌کنند. انواع مختلفی از حبوبات سرشار از فیبر، روی، آنتی‌اکسیدان و پروتئین هستند، و در عین حال باعث تقویت تولید کلاژن می‌شوند.

۶. پالک (اسفناج)

پالک سرشار از ویتامین A و C است که هر دو باعث رشد مو می‌شوند. ویتامین A با کمک به غدد پوستی در تولید سبوم، به سالم ماندن پوست سر کمک می‌کند.

به علاوه پالک سرشار از آهن است که برای رشد مو ضرورت دارد. آهن به گلبول‌های قرمز کمک می‌کند تا اکسیژن را به همه جای بدن از جمله موها و ناخن برسانند، و سبب بهبود سلامت آنها شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *