جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

انتقال اجساد پناهجویان؛ از مجموع ۳۴ جسد پناهجویان افغان ۵ جسد امروز به کابل منتقل می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه‌ی اعلام کرده است که از مجموع ۳۴ جسد شناسایی شده پناهجویان افغان که در رویداد غرق شدن کشتی پناهجویان در دریاچه وان ترکیه غرق شدند، جسد پنج تن آنان شام امروز به کابل منتقل می‌شود.

گران هیواد، سخنگوی وزارت خارجه امروز چهارشنبه (۸ اسد) در یک نشست خبری گفت که تاکنون اجساد ۶۱ سرنشین کشتی حامل پناهجویان که در دریاچه وان ترکیه غرق شده بودند، از آب بیرون کشیده شده که از این میان ۳۴  آنان شهروندان افغانستان هستند.

هیواد افزود که از مجموع ۳۴ پناهجوی افغان، اجساد پنج تن ‌شان در موافقت با خانواده‌های آنان در ترکیه به خاک سپرده شده و اجساد ۱۷ تن دیگر توسط شرکت‌های هوایی کام‌ایر و آریانا به کابل منتقل و به خانواده‌های‌شان سپرده شده است.

به گفته او اجساد 5 شهروند غرق‌شده‌ی دیگر افغان که قبلاً در شهر «وان» ترکیه به‌صورت موقت دفن شده بودند، براساس درخواست خوانواده‌های‌شان در ششم اسد دوباره از قبر کشیده شده و قرار است شام امروز از انقره به کابل منتقل شوند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد که همچنان اجساد 6 تن دیگر که در سردخانه‌ها در شهر استانبول ترکیه نگهداری می‌شود، قرار است فردا به کابل منتقل شوند.

گذشت نزدیک به یک ماه از غرق شدن کشتی حامل پناهجویان در ترکیه

پولیس ترکیه به تاریخ ۱۷ سرطان اعلام کرده بود که ۱۸ ساعت بعد از حادثه غرق شدن یک کشتی حامل پناهجویان از کشورهای مختلف به شمول افغانستان که پناهجویان را به گونه غیرقانونی انتقال می‌داد، در دریاچه وان در نزدیکی مرز ایران اطلاع یافته و بررسی‌هایش را آغاز کرده بود.

به گفته پولیس ترکیه این کشتی دارای ۸۰ سرنشین بوده، تمام سرنشینان اآن به شمول خدمه کشتی غرق شده بودند.

به تعقیب آن به تاریخ ۱۸ سنبله وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد هیأتی را از سفارت افغانستان در ترکیه، برای شناسایی اجساد افغان‌های غرق‌شده در این رویداد به محل حادثه فرستاده است.

وزارت خارجه همچنان از خانواده‌های پناهجویان که به نحوی از این حادثه اطلاع دارند، خواسته بود تا با آرایه اسناد و مدارک دست داشته شان، هیأت بررسی‌کننده را در شناسایی اجساد همکاری کنند.

این نخستین بار نیست که شهروندان مهاجر افغانستان که به صورت غیرقانونی مهاجرت می‌کنند، دچار چنین رویدادها می‌شوند. پیش از این نیز شماری از شهروندان مهاجر افغانستان در آب های آروپا و استرالیا غرق شده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان