جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خلیلزاد در اسلو؛ گفتگو با وزیر خارجه ناروی در باره آغاز مذاکرات بین الافغانی و موانع مصالحه افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سفارت امریکا در ناروی اعلام کرده است که زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان به ناروی رفته و به وزیر خارجه آن کشور در باره شروع مذاکرات بین الافغانی و موانع صلح افغانستان معلومات داده است.

سفارت امریکا در ناروی ناوقت روز گذشته دوشنبه (۶اسد) گفته است آقای خلیلزاد در این سفرش به ناروی با وزیر خارجۀ و برخی از مقام‌های این کشور موضوع صلح افغانستان را به بررسی گرفته و تلاش‌های ناروی را برای برقراری صلح در افغانستان مهم خوانده و از آن قدردانی کرده است.

در اعلامیه سفارت امریکا در ناروی امده است که خلیلزاد: «در بارۀ موانع موجود در برابر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و چگونگی تلاش‌ها برای حل این مشکلات» به مقام‌های آن کشور معلومات داده است.

به گفته سفارت امریکا در ناروی خلیلزاد و وزیر خارجۀ ناروی بر حضور معنی‌دار زنان افغان در گفتگوهای بین‌الافغانی و دست ‌یابی به صلح پایدار در این کشور تاکید کرده اند.

خلیلزاد در حالی به اسلو سفر کرده است که ناروی برای میزبانی گفتگوهای بین الافغانی اعلام آمادگی کرده است.

دور تازه سفر خلیلزاد برای صلح

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان دور تازۀ سفرهای خود را به تاریخ (۲۴ جولای) به هدف تسهیل روند صلح به افغانستان، قطر، پاکستان، ناروی و بلغاریا آغاز کرده است.

وزارت خارجه امریکا گفته بود که خلیلزاد در سفرش به کابل و دوحه به حل مسائل باقی‌مانده پیش از مذاکرات بین‌الافغانی، به ویژه نهایی‌سازی مبادله‌ی زندانیان و کاهش خشونت ها مپردازد و برای جلب حمایت آن کشور برای پیش‌برد گفت‌وگوهای بین‌الافغانی به پاکستان می رود.

همزمان با این دور سفر آقای خلیلزاد ملا هئبت‌الله رهبر گروه طالبان در پیامی به مناسبت عید قربان گفته است که آنان مطابق توافقنامه امریکا-طالبان مسوولیت شان را برای آغاز مذاکرات بین‎الافغانی ادا کرده و “خواستار برداشتن موانع از سر راه این گفتگوها شده است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان