ثبت ۱۰۵ موردتازه در افغانستان؛‌ هشدار وزارت صحت از سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در هرات

توسطفریدون حسنی

مرداد ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۷, ۱۳۹۹

همزمان با ثبت ۱۰۵ مورد تازه ویروس کرونا در افغانستان وزارت صحت از سیرصعودی شیوع ویروس کرونا در ولایت هرات هشدار داد.

وزارت صحت عامه امروز سه‌شنبه (۷اسد) گفته است که احمد جواد عثمانی سرپرست این وزارت در نشست مشترک با مسوولین وزارت وزارت حج و اوقاف، دارالانشای کمیته دولتی ارتباطات عامه جهت وقایه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رییس مرکز رسانه‌های حکومت از طریق ویدیو کنفرانس با والی و رییس صحت عامه هرات روی چگونگی پیش‌گیری از گسترش ویروس کرونا در ولایت هرات گفتگو کرده اند.

عثمانی در این نشست از افزایش شمار واقعات مثبت ناشی از ویروس کرونا در هرات ابراز نگرانی کرده گفته است که نتیجه واقعات آزمایش شده روزهای اخیر در این ولایت نشان می‌دهد که این ویروس در این ولایت سیر صعودی داشته است.

سرپرست وزارت صحت از آمادگی‌های این وزارت مبنی بر تجهیز بیشتر مراکز صحی در این ولایت خبر داده و از والی این ولایت خواست تا برنامه‌های آگاهی دهی را افزای دهد. او گفت که نیاز است که سطح آگاهی مردم در راستای پیش‌گیری از این ویروس و رعایت رهنمودهای صحی بلند برده شود.

ثبت ۱۰۵ مورد تازه در افغانستان

وزارت صحت عامه امروز سه‌شنبه گفته است که جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۵ مورد مثبت ویروس کرونا شامل ۳۹ نفر در هرات، ۳۷ نفر در کابل، ۱۲ نفر در بادغیس،  ۸ نفر در بلخ، ۴ نفر در بدخشان، ۳ نفر در تخار و یک یک نفر در بغلان و لوگر در افغانستان شناسایی شده است.

این وزارت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۳۶ هزار ۳۶۸ تن رسیده است.

وزارت صحت خاطرنشان کرده که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته و نیز در عین زمان ۱۶۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته است.

به گفته این وزارت با ثبت این موارد تازه شمار مبتلایان به یک هزار ۲۷۰ تن و شمار بهبود یافتگان ۲۵ هزار ۳۵۸ تن رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *