پیام عیدی رهبرطالبان: تاکید بر انسجام شورشیان و انکار انحصار قدرت

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۶, ۱۴۰۲

ملا هیبت الله آخندزاده رهبر گروه طالبان در پیام عیدی اش تاکید کرده که در آستانه «حاکمیت نظام اسلامی» رسیده و گروه طالبان باید صف های خود را قوی تر و منظم تر بسازند.

پیام عیدی رهبر طالبان که امروز سه‌شنبه (۷اسد) بعه نشر رسیده تصریح که این گروه انحصار قدرت را نمی‌خواهد و نیرومندی آنچه که نظام اسلامی خوانده را وابسته به تمام اقوام و اقشار افغانستان دانسته است.

مذاکرات بین الافغانی

رهبر طالبان در پیام عیدی خود در مورد مذاکرات بین الافغانی گفته است که آماده گفتگو است و آن را تنها راه اساسی برای حل مشکلات می‌داند.

به گفته او: «ما با کسی دشمنی شخصی نداریم، بلکه برای استقلال کشور و قیام نظام خالص اسلامی سلاح برداشته‌ایم. در صورت برآورده شدن اهداف فوق، خواهان زندگی مسالمت آمیز با همه هستیم.»

رهبرطالبان خاطرنشان کرده که امضای پیمان با امریکایی‌ها در دوحه، و سپس تلاش‌ها برای مذاکرات بین الافغانی مواردی است که گروه طالبان مسوولیت‌های خود را در قبال آن را انجام داده است.

او تبادله زندانیان را پیشرفت مهم در گفتگوی صلح دانسته تاکید کرده جهت‌های داخلی موانع را از سر راه گفتگوهای بین الافغانی، بی درنگ بردارند و «بجای تقسیم منافع کوتاه مدت، مصالح علیای کشور را ترجیح دهند تا افغان‌ها میان خود به از بین بردن عوامل موجود و بالقوه داخلی جنگ، اعاده صلح دائمی به کشور و نظام آینده اسلامی، به تفاهم برسند.»

خروج نیروهای بین المللی

هئبت الله آغاز روند خروج نیروهای خارجی را انکشاف خوب خوانده خاطرنشان کرده که گروه طالبان به پیمان امضا شده با امریکا متعهد است. او گفته که ارگان های ملکی و نظامی وابسته به دولت امریکا نیز باید با تعهد به پیمان امضا شده با این گروه با «اظهارات و تبلیغات» در راستای پایان جنگ طولانی تاریخ امریکا، موانع ایجاد نکنند.

رهبرطالبان دوام دار بودن پروسه ده روزه رهایی زندانیان و ماندن سران این گروه در لیست سیاه، حملات پهپادها، بمباران ها را به سود هیچ طرف ندانسته و خواهان توجه امریکا و جامعه بین المللی در این خصوص شده است.

او آمدن صلح و امنیت در افغانستان، به شمول کشورهای همسایه و منطقه به نفع تمام جهان خوانده اضافه کرده که گروه طالبان خواهان تعامل خوب با سائر کشورهای جهان وکشورهای همسایه است.

رهبر طالبان در پیام عیدی اش در حالی به نزدیک شدن به نظام اسلامی خبر داده است که حکومت افغانستان همواره تاکید کرده است که گروه طالبان را در درون نظام جمهوری اسلامی جذب می کند.

 

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *