۶ دلیل که خوابیدن روی پهلوی چپ برای سلامتی خوب است

توسطتحریریه خبرنامه

مرداد ۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : مرداد ۵, ۱۳۹۹

برخی از ما یک حالت مورد علاقه برای خوابیدن داریم که سبب می‌شود حس راحتی زیادی داشته باشیم. اما آیا می‌دانستید که موقعیت قرارگیری بدن در حین خواب اهمیت زیادی برای سلامتی شما دارد؟

مطابق با طب آیورودا خوابیدن روی پهلوی چپ با آسان کردن عملکرد ارگان‌ها به بهبود سلامت شما کمک می‌کند. در این نوشتار با مزایای خوابیدن روی پهلوی چپ آشنا خواهیم شد.

۱. عملکرد سیستم لنفاوی را بهبود می‌دهد

سیستم لنفاوی با از بین بردن مواد زائد و سموم نقشی اساسی در بدن ما دارد. کارشناسان می‌گویند مجرای سینه‌ای (یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم لنفاوی) در سمت چپ قرار دارد. به همین دلیل است که خوابیدن روی پهلوی چپ می‌تواند به بدن کمک کند تا مواد زائد را به طور مؤثر پردازش کند. از آنجایی که سیستم لنفاوی انتقال چربی‌ها، پروتئین‌ها و سایر مواد مهم به بافت‌ها را نیز ممکن می‌کند، خوابیدن روی پهلوی چپ به سلول‌های شما اجازه می‌دهد تا این مواد مغذی را سریع‌تر دریافت کنند.

مطلب مرتبط: سم زدایی کل بدن؛ ۷ شیوه که جان دوباره ای به بدن تان بدهید

۲. برای سلامت قلب خوب است

زمانی که روی پهلوی چپ می‌خوابید، نیروی گرانش باعث می‌شود که سیستم گردش خون راحت‌تر عمل کند و در نتیجه فشار کم‌تری روی قلب باشد.

۳. خوابیدن روی پهلوی چپ هضم را بهبود می‌دهد

خوابیدن روی پهلوی چپ به کمک جاذبه سبب می‌شود که مواد زائد راحت‌تر از روده کوچک به داخل روده بزرگ از طریق دریچه ایلئوسکال (ICV) حرکت کنند. بنابراین، به کمک نیروی جاذبه و خواب خوب، روده بزرگ پر از مواد زائد و آماده برای دفع راحت می‌شود.

۴. برای زنان باردار خوب است

کارشناسان به خانم‌های باردار توصیه می‌کنند که تا حد ممکن روی پهلوی چپ بخوابند زیرا انجام این کار باعث می‌شود فشار روی کمرشان کم شود و همچنین باعث افزایش جریان خون به جنین و رحم می‌شود. خوابیدن روی پهلوی چپ همچنین به بهبود جریان مواد مغذی به جفت کمک می‌کند.

۵. از خروپف جلوگیری می‌کند

شاید باور نکنید اما خوابیدن روی پهلوی چپ به کاهش و حتی متوقف کردن خروپف کمک می‌کند به این دلیل که زبان و گلو در وضعیت خنثی می‌مانند و بنابراین مجاری هوایی شما بدون هرگونه انسداد است و می‌توانید تنفس مناسبی داشته باشید.

مطلب مرتبط: تکنیک تنفس ۴-۷-۸ چیست؟

۶. خوابیدن روی پهلوی چپ جریان خون را بهبود می‌بخشد

طحال بخشی از سیستم لنفاوی است که در سمت چپ قرار دارد. این ارگان علاوه بر فیلتر کردن لنف، خون را نیز فیلتر می‌کند. بنابراین، هنگامی که روی پهلوی چپ می‌خوابید، نیروی گرانش به افزایش جریان خون به طحال کمک می‌کند و در نتیجه این ارگان خون را سریع‌تر فیلتر می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *