جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در ۲۴ ساعت گذشته؛ ۲۹ راکت از سوی نیروهای پاکستانی بر ولایت کنر پرتاب شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از شکایت افغانستان به سازمان ملل متحد از راکت پراکنی های پاکستان بر بخش های کشور مقام های محلی کنر تایید کرده اند که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ راکت از سوی نظامیان پاکستانی در این ولایت پرتاب شده است.

عبدالغنی مصمم، سخن‌گوی والی کنر امروز دوشنبه (۳۰سرطان) گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ راکت از سوی نظامیان پاکستانی بر بخش‌هایی از ولسوالی شلتن این ولایت، پرتاب شده است.

مصمم افزوده که اصابت این راکت ها بر بخش‌هایی از ولسوالی شلتن، تلفاتی نداشته؛ اما خسارات فراوان مالی به جا گذاشته است.

این در حالی است که روز چهارشنبه هفته گذشته نظامیان پاکستانی در ولسوالی سرکانو و همچنان اسعدآباد مرکز این ولایت حملات راکتی انجام داده بودند که در نتیجه آن شش غیرنظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

واکنش افغانستان به حملات راکتی پاکستان

پس از این حملات پاکستان، وزارت خارجه آن را غیر قابل قبول خوانده از دولت پاکستان خواسته بود از این گونه اقدامات خودداری کند.

در عین حال وزارت خارجه افغانستان گفته بود که در نتیجه تلاش های دیپلماتیک طرف پاکستان برای اطمینان از آتش بس و نشست مقامات نظامی هر دو کشور در منطقه توافق کرده اند.

حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه دو روز قبل در جلسه فوق العاده مجاس نمایندگان در رابطه به حملات راکتی پاکستان در خاک افغانستان گفته بود که در پیوند به این حملات حکومت افغانستان به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

حملات پاکستان با واکنش گسترده در افغانستان همراه شده است. مجلس نمایندگان و مجلس سنا این حملات را محکوم کرده از سر پرست وزارت امور خارجه خواسته این موضوع را از راه های دیپلوماتیک، به گونه جدی پیگیری کرده راه حل دایمی برای آن جستجو کنند.

از سوی هم روز گذشته شماری از شهروندان کابل با گردهمایی در مقابل سفارت پاکستان در کابل، نسبت به راکت‌پراکنی‌های ارتش پاکستان بر مناطق مرزی ولایت کنر، اعتراض کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان