جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۷ عادت مالی که هر پدر و مادری باید به فرزندش بیاموزد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عادت مالی شیوه پایدار مدیریت پول است. نوع عادات مالی که شما دارید، می‌تواند تاثیر زیادی در اوضاع مالی زندگی‌تان داشته باشد. و موضوع قابل اهمیت این است که ما عادات مالی‌مان را به فرزندان‌مان نیز انتقال می‌دهیم. اما اگر می‌خواهید فرزندتان در بزرگسالی موفق باشد، بهتر است هم خودتان الگوی مناسبی باشید و هم از همین کودکی عادات مالی درست را به او بیاموزید.

۱. بودجه‌بندی. علاوه بر اینکه خودتان به عنوان یک الگو باید مخارج خانه را بودجه‌بندی کنید، بهتر خواهدبود اگر همین کار را در مقیاس کوچک‌تر برای فرزندتان انجام دهید. مثلا بودجه‌ای برای مخارج کارهای تابستانی‌اش تعیین کنید و از او بخواهید که باید مطابق با همان هزینه کند.

۲. حساب بانکی. فلسفه داشتن حساب که مشخص است، اما می‌توانید برای فرزندتان حساب باز کنید و از او بخواهید پول‌هایش را برای خرید چیزی که دوست دارد یا مهارتی که قرار است یاد بگیرد، پس‌اندار کند.

۳. فهرست خرید. هر بار که فرزندتان را برای خرید می‌برید، این کار را انجام بدهید. با هم فهرستی تهیه و درباره بودجه خرید آن روزتان صحبت کنید و بعد راهی شوید.

۴. پول نقد. خرید با پول نقد، ارتباط محسوسی بین کالا و ارزش آن ایجاد می‌کند. مطابق با مطالعات روانشناسان، مردم زمانی که کالا را با پول نقد می‌خرند، ارزش بیشتری برای آن قائل هستند.

۵. پیگیری. خرج کردن پول بدون پیگیری به مشکلات مالی منجر خواهد شد. بهترین ایده این است که خریدهای‌تان را همیشه یادداشت کنید و به فرزندتان هم زمانی که توانایی نوشتن را دارد، همین را بیاموزید.

۶. پس‌انداز برای هدف. مزایای داشتن پس‌انداز بر هیچکس پوشیده نیست. اما اگر به فرزندتان یاد بدهید که برای هدف خاصی پس‌انداز کند، مفهوم این عادت مالی مهم را بهتر درک می‌کند.

۷. اطلاع از بودجه خانواده. نقش داشتن فرزندتان در هزینه‌های خانواده در سطح محدود به او شیوه‌های مدیریت پول را به صورت عملی یاد می‌دهد.

عادات بد مالی را برای فرزندتان توضیح بدهید

درک عادات بد مالی و چگونگی جلوگیری از آنها نیز مهم است. درباره این عادات گفتگو کنید و قبل از شروع آن‌ها را از بین ببرید:

– خرج کردن بیش از درآمد

– وام گرفتن برای هزینه‌های غیرضروری

– عدم پس‌انداز برای آینده

– نداشتن هدف

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان