جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

روند صلح در ابهام مبادله زندانیان؛ کمیسیون حقوق بشر: زندانیان طالبان متهم به جنایت جنگی آزاد نشوند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرده است که بر اساس عرف حقوق بشردوستانه بین‌المللی زندانیانی که به جرم جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت محکوم‌اند یا هنوز محاکمه‌شان در مورد این جرایم جریان دارد، پیش از مذاکرات صلح‌ ‌یا حتا پس از آن‌، ‌آزاد نشوند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با نشر اعلامیه امروز یک‌شنبه (۲۹سرطان) ضمن نگرانی از تعویق شروع مذاکرات صلح، به دلیل مشکلات در روند رهایی زندانیان گفته است در جریان مذاکرات صلح باید ‌درباره هر نوع کاهش در مجازات این زندانیان ‌در تطابق با حقوق بین‌الملل و هم‌سویی با موازینی که تضمین‌کننده حقوق قربانیان باشد، توافق صورت گیرد.

این کمیسون افزوده برای آن‌که رهایی زندانیان مانع آغاز گفتگوهای صلح نشود، لازم است حکومت و طالبان اطلاعات بسیار بیشتری را در دسترس مردم قرار دهند.

این کمیسیون از حکومت افغانستان و گروه طالبان خواسته است که از وضعیت زندانیان مرتبط با منازعه، اطلاعات کاملی ‌منتشر کنند و نیز ‌بر وضعیت زندانیانی که قبل از اتمام حبس‌شان آزاد شده‌اند باید توسط یک مرجع مستقل ثالث نظارت شو‌د تا از فعالیت‌های مجرمانه آنان، به‌خصوص فعالیت‌هایی که ممکن است منجر به قربانی شدن غیرنظامیان شود جلوگیری گردد.

 حکومت از ۵۹۲ زندانی طالبان اطلاعات دهد

کمیسیون مستقل حقوق بشر در واکنش به  اظهارات حکومت مبنی بر عدم رهایی ۵۹۲ زندانی طالب از حکومت خواسته است که از وضعیت این افراد اطلاعات دقیقی را در دسترس عموم قرار دهد.

این کمیسون همچنان از دولت خواسته است که امکان نظارت کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان را بر این 592 زندانی طالب فراهم کند تا وضعیت حبس و نحوه برخورد با آنان بررسی شود.

کمیسیون حقوق بشر در کنار این که خواهان معلومات از سوی دولت شده از طالبان نیز خواسته است که درباره وضعیت تمامی زندانیان مربوط به منازعه که در بند دارند به مردم معلومات دهند.

روند صلح در ابهام مبادله زندانیان

این در حالی است که حکومت افغانستان تاکنون ۴ هزار ۴۰۰ زندانی طالب را از بند رها کرده و از آزادی ۶۰۰ زندانی طالبان که مرتکب جنایات گسترده شده اند امتناع کرده و به طالبان پیشنهاد لیست جایگزین داده است.

گروه طالبان لیست جایگزین از سوی حکومت افغانستان را رد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان