جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

«به طالبان باج ندهید»؛ هشتگی که بخشی از جنایت طالبان در ۲۵ سال گذشته را بازگو کرد

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

“هشتگ #اعدام_نکنید قدرت یکصدایی مردم را نشان داد. در ظرف چندساعت ترند جهانی شد و هیچ کس هم ادعا نکرد که هشتگ متعلق به اوست. آیا ما هم می‌توانیم یکصدا به حکومت و جامعه جهانی بگوییم که از حق ما به طالبان باج ندهند؟”

برای شروع کمپین “به طالبان باج ندهید” عزیز حکیمی متن بالا را در صفحه توییتری خود پست کرد و این هشتگ ظرف 24 ساعت ترند شد و بسیاری با هشتگ به طالبان باج ندهید اتفاقاتی که در آن طالبان مقصر بودند را باز نشر می‌کنند.

https://twitter.com/ahakimi52/status/1283444920473333762

به طالبان باج ندهید؛ سه قربانی از یک خانواده

هدیه عیسی‌زاده در صفحه توییتر خود نوشته است: “اولین برادری که طالبان از من گرفتند، احمد فقط 13 ساله بود که کشته شد، بعد از اسماعیل برادر بزرگم را کشتند، طالب زندگی و زندگی کردن را از من و از خانواده من گرفتند. جنگ طالبان پدرم را نیز از من گرفت.

https://twitter.com/HEssazada19/status/1284160833627598849

، به طالبان باج ندهید؛ شاهراه مرگ جلریز

حسین بویک در توییترش نوشته است: “اگر صمد، زنده بود توییت می‌زد (به طالبان باج ندهید). طالبان سال پار صمد امیری، را پس از چند روز بازداشت در شاهراه مرگ، جلریز به گلوله بست. صمد مدافع حقوق بشر بود…”

https://twitter.com/husain_buyook/status/1283753494760116224

جنایت طالبان

مظفر علی نوشته است: “پدر این پسر 10 ساله با مردم روستای ماندیاگ در سال 2000 قتل عام شد. طالبان آنان را در میدانی به چوب بستند و همه را به گلوله بستند. زنان اجساد را به مسجد آوردند و چند روز بعد دفن شدند. ما هرگز جنایات طالبان را فراموش نخواهیم کرد.”

https://twitter.com/MuzafAli/status/1284003297980866561

مرگ مادران و کودکان

نرگس یکی از کاربران دیگر نوشته است: “آمنه که در اولین ساعت های چشم باز کردنش مادرش از دست داد و به طور بی رحمانه دوگلوله به پاش اصابت کرد… مگه طفل یک روز تحمل این همه درد و داشت؟ …”

https://twitter.com/NargesA82698942/status/1283834637203234823

هشتگ به طالبان باج ندهید؛ وحشت از طالبان

نیلوفر مرادی نوشته است: “از مسیر جلریز می‌گذشتیم مادرم دعا می‌خواند. مبایل هایمان را پنهان کردیم. تا به ساحه تحت تسلط حکومت رسیدیم هیچ کسی سخن نمی‌گفت حتی به بیرون نگاه نمی‌کردیم نکند توجه طالبی جلب شود.”

https://twitter.com/NilofarMuradi75/status/1284112520668753920

بیش از یک هزار ۴۰۰ حمله طالبان

هشتگ به طالبان باج ندهید در حالی در میان کاربران توییتر و فسبوک باز نشر می‌شود که  افغانستان در آستانه گفتگوهای بین الافغانی قرار دارد و طالبان آزادی 5 هزار زندانی این گروه را از سوی حکومت پیش شرط آغاز مذاکرات قرار داده است.

این در حالی است که به نظر می رسد گفتگوهای صلح افغانستان با این شرط به بن بست رسیده. اکنون حکومت نیز حاضر به رهایی ۶۰۰ زندانی این گروه نیست. حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه روز پنجشنبه گذشته گفته بود که ۶۰۰ زندانی طالب که جرایم آن ها بالا است در هیچ قانونی قابل رهایی نیست و حکومت از طالبان خواسته است به جای این ۶۰۰ زندانی فهرست تازه ای زندانیان برای رهایی به حکومت افغانستان بسپارند. اما طالبان این درخواست حکومت را رد کرده است.

در این بین حملات طالبان نیز افزایش یافته است. دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده که در جریان یک ماه گذشته گروه طالبان با بیش از یک هزار ۴۰۰ حمله ۴۲۰ غیرنظامی را کشته و زخمی نموده اند.

دفتر شورای امنیت ملی روز گذشته شنبه (۲۸سرطان) با نشر خبرنامه ای گفته است که گروه طالبان در جریان یک ماه گذشته یک هزار ۴۵۶ حمله انجام داده اند که در نتیجه آن ۱۲۹ غیرنظامی کشته و ۲۹۱ تن دیگر زخمی شده اند.

در اعلامیه شورای امنیت ملی آمده است که گروه طالبان با وجود تعهد‌شان بر کاهش خشونت‌، در ماه گذشته بیشترین حملات و تحرکات را در شهرها و شاهراه‌ها داشته اند که از مجموع ۳۰ ولایت که در آن حملات این گروه صورت گرفته بیشتر تلفات مربوط به ولایت های سمنگان، قندهار و ننگرهار است.

با این حال ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که در گفتگوی تلیفونی رییس جمهور غنی و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی با رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا بر توقف خشونت ها تاکید شده است.

در همین حال کمیسیون مستقل حقوق بشر همچنان در گزارش تازه اش اعلام کرده است که از تاریخ  ۲۵ میزان سال گذشته الی ۲۳ سرطان سال جاری ۱۷۰ تن در حملات بالای مساجد و درمسال ها کشته و ۲۷۲ تن زخمی شده اند.

، به طالبان باج ندهید؛ توجه به خواسته های مردم

با همه این‌ها شهروندان کشور خواسته های مشخصی را مطرح کرده و از حکومت می‌خواهند به خواسته‌های آنان توجه کنند.

عتیق الله امیرخیل، آگاه مسائل امنیتی در گفتگو به خبرنامه گفت: “هنوز خشونت‌ها جریان دارد، گفتگوهای بین الافغانی آغاز نشده و جنگ شدت پیدا کرده است. این بدان معنی است که طالبان به دنبال صلح نیستند زیرا اگر به این نکته توجه صورت گیرد باید بدانند که گفتگوهای صلح در فضایی آرام امکان پذیر است نه با زور و خشونت. به همین دلیل این گفتگوها هیچ فایده‌ایی ندارد.”

او افزود: “اکنون شرایط فرق کرده است. افغانستان حکومتی دارد و قانونی در آن وجود دارد. انتخابات صورت گرفته است و طالبان باید به این موضوعات توجه کنند. در حال حاضر فصل امارت از افغانستان گذشته است. و زمان و شرایط تغییر کرده اکنون ازادی و حقوق شهروندان وجود دارد. قبلا زنان در امارت هیچ اختیاری نداشتند. نه تنها زنان بلکه همه مردم. اکنون این گفته ها باید در مذاکرات مطرح شود و به حقوق شهروندان به خصوص زنان توجه شود و باید طالبان نیز درک کنند که با خشونت و جنگ به چیزی نمی‌رسند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان