در یک ماه گذشته ۴۲۰ غیرنظامی از سوی طالبان کشته و زخمی شده اند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده که در جریان یک ماه گذشته گروه طالبان با بیش از یک هزار ۴۰۰ حمله ۴۲۰ غیرنظامی را کشته و زخمی نموده اند.

دفتر شورای امنیت ملی امروز شنبه (۲۸سرطان) با نشر خبرنامه ای گفته است که گروه طالبان در جریان یک ماه گذشته یک هزار ۴۵۶ حمله انجام داده اند که در نتیجه آن ۱۲۹ غیرنظامی کشته و ۲۹۱ تن دیگر زخمی شده اند.

در اعلامیه شورای امنیت ملی آمده است که گروه طالبان با وجود تعهد‌شان بر کاهش خشونت‌، در ماه گذشته بیشترین حملات و تحرکات را در شهرها و شاهراه‌ها داشته اند که از مجموع ۳۰ ولایت که در آن حملات این گروه صورت گرفته بیشتر تلفات مربوط به ولایت های سمنگان، قندهار و ننگرهار است.

به گفته دفتر شورای امنیت ملی طالبان در کنار انتحار و انفجار به ترورهای هدفمند و کارگزاری ماین‎های مقناطیسی مبادرت ورزیده  که اکثر قربانیان این حملات غیرنظامیان بوده اند.

شورای امنیت تاکید کرده: «خشونت در برابر افراد ملکی عمل خلاف قوانین جنگ و جنایت جنگی محسوب شده، که طالبان هر روز در افغانستان مرتکب آن می‌گردند».

افزایش خشونت ها

باوجود در خواست های مکرر حکومت افغانستان و جامعه جهانی خشونت ها در حالی در افغانستان افزایش یافته است که گروه طالبان رهایی کامل زندانیان و آغاز مذاکرات بین الافغانی را تنها راه برای کاهش خشونت ها عنوان کرده اند.

از سوی هم حکومت افغانستان تاکنون حاضر به رهایی ۶۰۰ زندانی طالب از زندان نشده اند و گروه طالبان نیز در خواست فهرست جدید زندانیان برای رهایی از سوی حکومت را رد کرده است.

همزمان با افزایش خشونت ها از سوی طالبان نیروهای امنیتی افغانستان همچنان در حالت دفاعی قرار دارد.

از سوی هم مشاور امنیت ملی امریکا شام روز گذشته در گفتکوی تلیفونی با مقامات حکومت افغانستان از افزایش خشونت ابراز نگرانی کرده بر آغاز سریع مذاکرات بین الافغانی تاکید کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *