۷ عادت بد صبحگاهی که روزتان را خراب می کند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۸, ۱۳۹۹

شیوه شروع کردن صبح‌ می‌تواند تاثیر زیادی بر باقی روزتان داشته باشد. مثلا یک صبحانه دلپذیر در کنار خانواده روزی عالی برای‌تان می‌سازد. با این حال برخی عادات می‌توانند باقی روزتان را تباه کنند. در این نوشتار با ۷ عادت بد صبحگاهی آشنا می‌شویم. شما چند موردش را دارید؟

۱. خوردن صبحانه حاوی کربوهیدرات زیاد

زمانی که خوراکی‌های سرشار از کربوهیدرات هضم شوند، قند خون‌تان افت می‌کند و احتمالا قبل از زمان ناهار خواب‌آلود و گرسنه خواهید شد. بنابراین از خوردن کیک و شیرینی‌ها و غذاهای حاوی کربوهیدرات زیاد پرهیز کنید.

مطلب مرتبط: ۳ توصیه که سالم تر غذا بخوریم

۲. عادت بد صبحگاهی؛ گرفتن دوش خیلی گرم

 دوش آب گرم به خصوص در روزهای زمستانی واقعا لذت‌بخش است. اما دقت کنید: آب خیلی گرم در نهایت مشکل ایجاد می‌کند، حداقل اینکه پوست‌تان تحریک، خارش‌دار و خشک می‌شود.

۳. خاموش کردن زنگ ساعت

بسیاری افراد زنگ ساعت‌شان را برای زودتر از زمانی که باید بیدار شوند تنظیم می‌کنند و بارها آلارم ساعت را خاموش می‌کنند. این کار فقط باعث می‌شود که خسته‌تر شوید و از سطح هوشیاری‌تان نیز می‌کاهد. بهترین کار این است که ساعت را دقیقا برای زمانی که قرار است بیدار شوید، تنظیم کنید و بار اولی که زنگ خورد تخت را ترک کنید.

مطلب مرتبط: اختلالات خواب چه تاثیر بر ریسک بروز سرطان دارند؟

۴. چک کردن گوشی قبل از خروج از تخت‌

یک مطالعه از دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان داد افرادی که قبل از خروج از تحت تلفن‌شان را چک می‌کنند، استرس بیشتری دارند. منطقی هم است: با این کار شما در واقع ذهن‌تان را برای قضاوت و انتقاد تحریک می‌کنید. ایمیل‌ها، پیام‌ها و بقیه به شما یادآوری می‌کنند که در طول روز چه واکنش‌هایی باید داشته باشید. فیسبوک هم عاملی‌ست که زندگی خودتان را با بقیه مقایسه کنید!

۵. عادت بد صبحگاهی؛ ورزش نکردن

ورزش کردن در هر زمانی بهتر است از اینکه اصلا ورزش نکنید. اما اگر همان اول صبح ورزش کنید، لطف بزرگی به خودتان کرده‌اید. تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند، فشار خون پایین‌تری دارند و کیفیت خواب‌شان هم بهتر است.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان تقویت کنید

۶. حذف وعده صبحانه

همه ما بارها شنیده‌ایم که نخوردن صبحانه چه مضراتی دارد، با این حال هنوز هم خیلی‌ها صبحانه را حذف می‌کنند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که نخوردن صبحانه انرژی را کاهش و اشتها را افزایش می‌دهد. با حذف صبحانه به احتمال زیاد در طول روز کالری بیشتری مصرف خواهید کرد.

۷. عادت بد صبحگاهی؛ آماده شدن در تاریکی

برای اینکه روزتان را با خلق و خوی خوش و مطابق با ساعت درونی بدن‌تان آغاز کنید به نور خورشید نیاز دارید. بنابراین پرده‌ها را کنار بزنید و یک روز پرانرژی را شروع کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *