جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

حملات راکتی پاکستان در کنر؛ وزارت خارجه این حملات پذیرفتی نیست

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه در واکنش به حملات راکتی پاکستان بر بخش های از ولایت کنر اعلام کرده است که این حملات برای افغانستان قابل قبول نیست و دولت پاکستان از این گونه اقدامات خودداری کند.

وزارت امور خارجه ناوقت روز گذشته با نشر اعلامیه حملات نظامیان پاکستانی که منجر به تلفات و خسارات مالی به غیرنظامیان شده را محکوم کرده گفته است که در نتیجه تلاش های دیپلماتیک طرف پاکستان برای اطمینان از آتش بس و نشست مقامات نظامی هر دو کشور در منطقه توافق کرده اند.

در اعلامیه وزارت خارجه آمده است که این حملات و ایجاد تأسیسات «خودسرانه» در امتداد خط دیورند که می تواند منجر به ایجاد تنش بین دو کشور شود برای افغانستان قابل قبول نیست.

وزارت خارجه از دولت پاکستان خواسته است که از اینگونه اقدامات خودداری کند.

افغانستان آماده است تا از طریق مجرای دیپلماتیک درباره موضوعات دوجانبه مشابه بحث کند.

به گفته این وزارت، افغانستان حاضر است که در مورد موضوعات دوجانبه از طریق راه‌های دیپلماتیک گفت‌وگو کند.

حملات راکتی پاکستان در ولایت کنر

از سوی هم عبدالغنی مصمم سخنگوی والی کنر امروز پنجشنبه (۲۶سرطان) به خبرنامه گفت که روز گذشته نظامیان پاکستانی در ولسوالی سرکانو و همچنان اسعدآباد مرکز این ولایت حملات راکتی انجام داده اند.

مصمم افزود این حملات پاکستان از سوی نظامیان افغانستان نیز جواب داده شده است.

سخنگوی والی کنر تاکید کردکه در نتیجه این حملات پاکستان شش غیرنظامی کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

این در حالی است که نیروهای پاکستانی هر از گاهی در امتداد سرحد با افغانستان در ولایت کنر دست به اقدامات نظامی می زنند و کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز با نشر گزارش شش ماهه تلفات غیرنظامیان، بخشی از این تلفات را به راکت‌پراکنی ارتش پاکستان در ولایات های کنر، قندهار، پکتیا و خوست‌ ربط داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان