جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

۸ ادویه که خواص ضدسرطانی دارند

خواندن 2 دقیقه
2.8
(4)

قرن‌هاست که ادویه‌ها برای عطر و طعم دادن به انواع غذا استفاده می‌شوند. مطالعات بی‌شماری نیز خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی ادویه‌ها را و تاثیری که روی سیستم ایمنی بدن دارند اثبات کرده‌اند. در این نوشتار با ۸ ادویه که خواص ضدسرطانی دارند، آشنا می‌شویم.

۱. زردچوبه

زردچوبه پادشاه ادویه‌هاست. این ادویه دارویی حاوی کورکومین قدرتمند است که ثابت شده باعث کندن شدن رشد سلول‌های سرطانی پروستات، ملانوما، سرطان سینه، تومور مغزی، سرطان لوزالمعده و لوکمیا و بسیاری دیگر می‌شود. کورکومین، آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه‌ریزی‌شده) را بدون ایجاد خطر برای رشد سلول‌های سالم ترویج می‌کند.

مطلب مرتبط: اختلالات خواب چه تاثیری بر ریسک بروز سرطان دارند؟

۲. ادویه های ضدسرطانی؛ رازیانه

 رازیانه مسلح به مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی است، بنابراین سلول‌های سرطانی در برابر آن چاره‌ای جز پذیرفتن شکست را ندارند. “آنتول” ، ماده اصلی رازیانه در برابر فعالیت‌های تهاجمی سلول‌های سرطانی مقاومت می‌کند.

۳. زعفران

 “کروستین” عنصر اصلی مبارزه با سرطان است که زعفران دارد. این ترکیب نه تنها پیشرفت بیماری را مهار می‌کند بلکه اندازه تومور را تا نصف کاهش می‌دهد.

۴. ادویه های ضدسرطانی؛ زیره

مزایای سلامتی زیره فراتر از کمک به هضم غذاست. دانه‌های زیره با خواص آنتی‌اکسیدانی، حاوی ترکیبی به نام “تیموکینون” است که تکثیر سلول‌های مسئول سرطان پروستات را مهار می‌کند.

۵. دارچین

برای جلوگیری از ابتلا به سرطان، روزانه بیش از نصف قاشق چایخوری پودر دارچین لازم نیست. دارچین منبع آهن و کلسیم محسوب می‌شود و در کاهش رشد تومور موثر است.

۶. اورگانو

فقط یک قاشق چایخوری پونه کوهی (اورگانو) قدرت دو فنجان انگور قرمز را دارد! فیتوکمیکالی به نام”کوئرستین” موجود در اورگانو رشد سلول‌های بدخیم را در بدن محدود می‌کند.

۷. فلفل کاین / کپسایسین (فلفل قرمز)

فلفل قرمز ادویه‌ای با خواص ضدسرطانی است، اما مصرف بیش از حد آن باید مهار شود. کپسایسین روند آپوپتوز را ترویج کرده و اندازه سلول‌های توموری لوکمیا را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

مطلب مرتبط: از افزایش میل جنسی تا مبارزه با سرطان؛ این دانه ها عامل سلامتی هستند

۸. ادویه های ضدسرطان؛ زنجبیل

این ادویه متواضع دارای خواص دارویی است که به کاهش کلسترول، تقویت سوخت و ساز بدن و از بین بردن سلول‌های سرطانی کمک می‌کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.8 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان