۱۰ نشانه بیماری در مردان که نباید نادیده بگیرند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۵, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۵, ۱۳۹۹

مردها غالبا تمایلی برای مراجعه به پزشک ندارند، شاید به این دلیل که این کار را نوعی ضعف می‌دانند. مردان بزرگ شده‌اند تا قوی، قابل اتکا و محکم باشند. با این حال، وقتی پای بدن‌مان به میان می‌آید، باید به علائم توجه کنیم. در این نوشتار با ۱۰ نشانه بیماری آشنا می‌شویم که مردان نباید نادیده بگیرند.

۱. اختلال نعوظ

اختلال نعوظ ممکن است نشانه یک اختلال جدی باشد. بیماری قلبی-عروقی یا تصلب شرایین می‌تواند باعث کاهش جریان خون به رگ‌های خونی در آلت تناسلی شود و توانایی ایجاد نعوظ را مهار کند.

۲. استرس

استرس مزمن می‌تواند باعث ایجاد مشکلات روانی مانند افسردگی و بی‌خوابی شود. به علاوه استرس می‌تواند عامل مؤثری در بروز مشکلات بیولوژیکی مانند بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا و سکته مغزی نیز باشد.

مطلب مرتبط: بیماری قلبی در مردان؛ علائم و نشانه های این بیماری خطرناک را بشناسیم

۳. نشانه بیماری در مردان؛ وجود غده در بیضه‌ها

به منظور حفظ سلامتی‌تان، باید به طور منظم بیضه‌ها را برای احتمال وجود توده بررسی کنید. بیضه‌ّها باید نرم باشند، بنابراین در صورت مشاهده هر چیز غیرنرمالی، به پزشک مراجعه کنید. توده موجود ممکن است کیست باشد، اما احتمال سرطان بیضه هم وجود دارد.

۴. مشکل در ادرار کردن یا تکرر ادرار

اگر نیمه شب با حس ادرار بیدار می‌شوید اما ادراری خارج نمی‌شود، ممکن است مشکل پروستات داشته باشید. هنگامی که پروستات ملتهب یا متورم است، به مثانه فشار وارد می‌کند و باعث می‌شود احساس کنید که باید به دستشویی بروید. سرطان پروستات عامل اصلی بروز سرطان در آقایان است و شما باید بعد از چهل سالگی آن را همه ساله بررسی کنید.

۵. نشانه بیماری در مردان؛ سرفه مداوم

سرفه ناشی از سرماخوردگی یا آنفولانزا فقط باید یک هفته طول بکشد، اما اگر به مدت سه هفته یا بیشتر ادامه بیابد، ممکن است نشانه عفونت ریه، COPD یا سرطان ریه باشد. استعمال سیگرت احتمال ابتلا به برخی از این موارد یا همه آنها را افزایش می‌دهد، اما شما بدون سیگرت هم احتمال ابتلا وجود دارد.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان خانگی سرفه که بسیار موثر هستند

۶. تغییر در مدفوع

اگر اسهال یا یبوست طولانی مدت دارید (و رژیم خود را تغییر نداده‌اید) یا متوجه شدید مدفوع شما بسیار تیره است، باید به پزشک مراجعه کنید. سرطان روده بزرگ یکی دیگر از دلایل اصلی مرگ و میر در مردان است و می‌تواند باعث ایجاد تغییر در مدفوع یا بروز اشکال در حرکات روده شود.

۷. خال‌های بزرگ

همه یکی دو خال را دارند، اما اگر متوجه شدید خال‌های جدیدی روی قسمت‌هایی از پوست شدید که نور زیادی از خورشید دریافت می‌کنند (مانند بازوها و صورت)، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

۸. نشانه بیماری در مردان؛ خون در ادرار

خون در ادرار می‌تواند نشانه سرطان مثانه باشد. سرطان مثانه بیشتر در اثر استعمال سیگرت ایجاد می‌شود، زیرا مواد شیمیایی موجود در سیگار وارد جریان خون شده و طی سال‌های طولانی باعث تغییر سلول‌های مثانه می‌شوند. درد شکم، کاهش وزن بدون دلیل، کمردرد و عفونت‌های مکرر از دیگر علائم سرطان مثانه هستند.

مطلب مرتبط: ۸ نشانه که بدن تان انباشته از سموم مضر است

۹. درد در انگشت بزرگ پا

درد در انگشت بزرگ پا می‌تواند نشانه اولیه نقرس باشد. نقرس زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما اسید اوریک را دفع نمی‌کند. در مردان، علائم نقرس معمولاً پس از سن 30 سالگی شروع می‌شود.

۱۰. غده در نوک پستان

هرچند زنان برای آگاهی از سرطان سینه، فعالیت‌های زیادی دارند، اما هیچ کاری برای مردان انجام نمی‌شود. بله، مردان هم می‌توانند به سرطان پستان مبتلا شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *