جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

هشدار امنیت ملی به طالبان؛‌انتقام حمله در سمنگان گرفته می شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ریاست عمومی امنیت ملی در واکنش به حمله طالبان بالای ریاست امنیت ملی سمنگان به طالبان هشدار داده است که به زود ترین فرصت حملات انتقام جویانه را برای سرکوب این گروه و گروه های تروریستی خارجی راه اندازی می کند.

ریاست عمومی امنیت ملی امروز سه‌شنبه (۲۴سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که گروه‌ طالبان از آغاز مذاکرات و امضای موافقت‌نامه صلح حملات خود بر غیرنظامیان را شدت بخشیده و تعهدات بین المللی و حسن نیت دولت افغانستان را نادیده گرفته است.

در اعلامیه این ریاست با اشاره به حمله طالبان بالای ریاست امنیت ملی سمنگان آمده است که در این حمله شماری از کارمندان شهرداری و غیرنظامیان زخمی و نیز شماری از افسران امنیت ملی کشته شده اند.

امنیت ملی در مورد ارقام کشته شدگان و زخمیان این رویداد جزییات نداده است.

این ریاست تاکید کرده: «ریاست عمومی امنیت ملی در پاسخ به این حمله تمام قطعات عملیاتی خود را در حالت آماده باش قرار داده و به زودترین فرصت حملات انتقام جویانه را بر ای سرکوب طالبان و گروه های تروریستی خارجی راه اندازی می کند.»

امنیت ملی خاطرنشان کرده که طالبان به تعهدات شان به توافق صلح متعهد نیست و حملات تهاجمی و تروریستی خود را افزایش داده و همراه با گروه های تروریستی خارجی بشمول شبکه القاعده حملات خود را برنامه ریزی و اجرا می کنند.

ریاست عمومی امنیت ملی تعهد کرده است که از هیچ تلاشی برای جلوگیری از پایمال شدن خون کشته شدگان و زخمیان این رویداد دریغ نمی کند و نیز به هیچ گروهی تروریستی اجازه به «زوال کشانیدن» ارزش ها و دستاورد های حکومت را نمی دهد.

طالبان بالای ریاست منیت سمنگان

حوالی ساعت ۱۰:۵۰ قبل از ظهر روز گذشته ابتدا یک موتر بمب در نزدیکی ریاست عمومی امنیت ملی ولایت سمنگان انفجار داده شد و به تعقیب آن به گفته مقام های محلی سمنگان دو مهاجم انتحاری وارد تعمیر ریاست امنیت ملی این ولایت شدند.

این حمله پس از حدود یک ساعت درگیری با کشته شدن مهاجمان پایان یافت و به گفته صفت الله سمنگانی در نتیجه آن ۱۱ تن کشته و۶۳ تن بشمول زنان و کودکان رخمی شدند.

گروه طالبان دقایقی پس از حمله مسوولیت آن را به عهده گرفت.

این حمله طالبان با واکنش های داخلی و بین المللی نیز به همراه داشت.

رییس جمهور غنی در واکنش به این حمله آن را «عمل جنایتکارانه و ضد بشری» خوانده و گفته است که این حملۀ تروریستی بیانگر آن است که طالبان هنوز هم به خشونت و تداوم جنگ پافشاری دارند.

اتحادیه اروپا در افغانستان نیز در واکنش به این حمله گفته است: «در مواقعی که افغانستان گام های جسورانه ای برای صلح برداشته است، حمله طالبان به سمنگان یک تحریک است.»

اتحادیه اروپا ضمن این که خواستار توقف خشونت ها شده تاکید کرده که فقط آتش بس اثبات حسن نیت خواهد بود.

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان گفته است که این حمله گروه طالبان با تعهد آنها برای کاهش خشونت برای رسیدن آتش بس دایمی در مذاکرات بین الافغانی مخالف است.

خلیلزاد این حمله را غیر قابل قبول خوانده خواهان کاهش خشونت از سوی طرف های درگیر شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان