جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ارگ به طالبان؛ به گونه‌ی واقعی وارد پروسه‌ی صلح شوید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که زمان آن فرا رسیده، تا گروه طالبان، دست از خشونت بردارند و به گونه‌ی واقعی وارد پروسه‌ی صلح شوند.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور غنی امروز یک‌شنبه (۲۲سرطان) در توییتی نگاشته است: «افزایش خشونت‌های اخیر گروه طالبان در شهرها، حمله بر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای طالبان که قربانی آن مردم اند، و هدف گیری کارمندان دولت، امید و انتظار مردم ما و جامعه‌ی جهانی را برای آغاز گفت‌وگوها و برقراری صلح پایدار در کشور خدشه دار می سازد».

صدیقی تاکید کرده که اکنون زمان آن رسیده، تا گروه طالبان، دست از خشونت بردارند و به گونه‌ی واقعی وارد پروسه‌ی صلح شوند.

این در حالی است که حملات طالبان بشمول انفجار ماین های کنارجاده ای و ماین جاسازی شده در این اواخر از سوی طالبان افزایش یافته است و به گفته مقام‌های حکومت افغانستان گروه طالبان به کاهش خشونت‌ها که بخشی از تعهد طالبان توافق‌نامه‌‎ی صلح میان امریکا و گروه طالبان است عمل نکرده است.

افزایش خشونت‌ها روند گفتگوهای مستقیم را مختل ساخته اند

از سوی هم دفتر شورای امنیت ملی در واکنش به تلفات غیرنظامیان در انفجار ماین کنار جاده ای در در مسیر راه ولسوالی جغتوی ولایت غزنی گفته است که گروه طالبان با افزایش خشونت ها در برابر افغانها روند گفتگوهای مستقیم را مختل و دشوار ساخته اند.

این شورا تاکید کرده که: «هدف قرار دادن زنان، اطفال، مسافرین و افراد بی‌گناه از سوی گروه‌های ترویستی جنایت نابخشودنی بوده این گروها بخاطر ایجاد ترس و وحشت از هیچ ابزاری دریغ نمی‌ورزند.»

وزارت خارجه نیز روز گذشته گفته بود که جامعه جهانی و کشورهای منطقه‌ نیز از افزایش خشونت‌های طالبان ناراضی‌اند.

این همه در حالی است که هرچند تاکنون زمان دقیق برگزاری نشست بین الافغانی مشخص نیست اما به گفته مقامات حکومتی، قرار است در آینده های نزدیک افغانستان و طالبان شاهد برگزاری نشست بین الافغانی باشند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان