جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۹ دلیل که نشستن زیاد برای سلامتی سم است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

داشتن یک سبک زندگی کم‌تحرک می‌تواند برای سلامتی خطرناک باشد. هرچه در طول روز کمتر بنشینیم، شانس‌مان برای داشتن یک زندگی سالم بالاتر خوهدبود. نشستن زیاد به ۹ دلیل برای سلامتی مضر است:

۱. به قلب آسیب وارد می‌کند

در یک مطالعه دو گروه رانندگان که مدام می‌نشینند و نگهبانان با هم مقایسه شدند. با اینکه این دو گروه رژیم غذایی یکسان داشتند، احتمال بروز بیماری قلبی در رانندگان دو برابر بود.

مطلب مرتبط: بیماری قلبی در مردان؛ علائم و نشانه‌های این بیماری خطرناک را بشناسیم

۲.عوارض  نشستن طولانی؛ ریسک زوال عقل افزایش می‌یابد

اگر به مدت طولانی بنشینید، مغزتان می‌تواند شبیه کسانی شود که از زوال عقل رنج می‌برند. نشستن ریسک بیماری قلبی، دیابت، سکته، فشار خون و کلسترول بالا را افزایش می‌دهد و همه اینها نقشی در بروز زوال عقل دارند.

مطلب مرتبط: ۷ دلیل فراموشی که ارتباطی با زوال عقل ندارند

۳. تاثیر ورزشی که می‌کنید از بین می‌رود

حتی اگر ۷ ساعت در هفته ورزش کنید، نمی‌توانید اثرات منفی نشستن زیاد را از بین ببرید. آن همه زحمتی که در جیم می‌کشید را هدر ندهید!

مطلب مرتبط: ورزش در خانه؛ ۱۰ تمرین ساده که به بدن تان فرم بدهید

۴. عوارض نشستن طولانی؛ ریسک ابتلا به دیابت افزایش می‌یابد

هنوز دلیل این تاثیر مشخص نیست اما پزشکان معتقدند نشستن ممکن است شیوه واکنش بدن‌تان را به انسولین، هورمونی که به سوختن قند و کربوهیدرات کمک می‌کند، تغییر دهد.

مطلب مرتبط: دیابت نوع ۲؛ علائم، علل و شیوه های کنترول این بیماری

۵. ممکن است به DVT دچار شوید

ترومبوز سیاهرگی عمقی (DVT) لخته خونی است که اغلب به دلیل نشستن زیاد در پا شکل می‌گیرد. اگر این لخته حرکت کند و به ریه برسد بسیار خطرناک خواهد بود.

مطلب مرتبط: ۹ شیوه که انگیزه ورزش کردن را در خودتان افزایش دهید

۶. افزایش وزن خواهید یافت

نشستن پای تلویزیون یا جستجوی نت قطعا باعث افزایش وزن‌تان خواهد شد. اگر هر روز ورزش کنید، خوب است اما تاثیر چندانی در وزنی که به دلیل نشستن به دست آورده‌اید، ندارد.

مطلب مرتبط: رژیم غذایی مفید؛ ۳ توصیه که سالم تر غذا بخوریم

۷. اضطراب را افزایش می‌دهد

اگر نشستن زیاد خواب‌تان را با مشکل مواجه کند، مضطرب‌تر خواهید شد. به علاوه، سپری کردن زمان زیاد به تنهایی و دوری از عزیزان و دوستان با اضطراب اجتماعی ارتباط دارد.

مطلب مرتبط: ۸ ماده غذایی که اضطراب را کاهش می دهند

۸. ریسک ابتلا به سرطان افزایش می‌یابد

نشستن زیاد احتمال ابتلا به سرطان روده و ریه را افزایش می‌دهد. احتمال به سرطان پستان نیز در زنان مسن افزایش می‌یابد.

مطلب مرتبط: اختلالات خواب چه تاثیری بر ریسک بروز سرطان دارند

۹. عوارض نشستن طولانی؛ به کمر آسیب می‌رساند

حالت نشستن شما فشار زیاد به عضلات پشت، گردن و ستون فقرات وارد می‌کند. اگر هم خمیده بنشینید که اوضاع بدتر خواهد شد! یادتان باشد که هر چقدر هم در حالت راحتی نشسته باشید، باز هم کمرتان این مقدار نشستن را دوست ندارد. بهتر است هر نیم ساعت بلند شوید و قدم بزنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان