شورای امنیت: طالبان در یک هفته ۲۳ غیرنظامی را کشته و ۴۵ تن دیگر را زخمی کرده اند

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۲۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرده است که یک هفته گذشته ۲۳ غیرنظامی از سوی طالبان کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی آنان زخمی شده اند.

دفتر شورای امنیت ملی افزوده: «خشونت یکی از موارد مهمی است که دولت افغانستان همواره بر توقف آن تاکید می‌ورزد، اما گروه طالبان خواست همه طرف‌ها و مردم افغانستان را نادیده گرفته، به کشتار مردم بی‌گناه ادامه می دهند.»

بر اساس نمودار نشر شده از سوی دفتر شورای امنیت بیشترین رقم کشته شدن غیرنظامیان در ولایت های پکتیکا و تخار ثبت شده و بیشترین رقم زخمی شدگان غیرنظامیان در ولایت ننگرهار، بغلان، کابل و هرات به وقوع پیوسته است.

درخواست مکرر آتش بس و کاهش خشونت ها

این در حالی است که افغانستان در آستانه نشست بین الافغانی صلح قرار دارد هرچند تاکنون زمان دقیق برگزاری نشست بین الافغانی صلح میان حکومت افغانستان و طالبان مشخص نشده است اما حکومت افغانستان تاکنون برای ایجاد اجماع برای صلح سه نشست منطقه ای و جهانی را میزبانی در هفته گذشته میزبانی کرده و در این نشست ها اشتراک کنندگان به برقراری آتش بس از سوی طالبان تاکیدکرده اند.

پیش از این نیز سازمان همکاری های اسلامی، اتحادیه اروپا و سفارت های کانادا و استرالیا در اعلامیه های جداگانه با ابراز نگرانی از افزایش خشونت ها خواهان آتش بس و آغاز گفتگو های بین الافغانی شده بودند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است اما حکومت افغانستان بارها تاکید کرده که افزایش خشونت ها از سوی طالبان به روند صلح آسیب میرساند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *