تایید طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی در دو شفت/ مکاتب و دانشگاه‌ها تا ۱۵ اسد مسدود است

توسطفریدون حسنی

تیر ۲۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۲۲, ۱۳۹۹

 کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی در دوشف کاری را مورد تایید قرار داده فیصله کرده است که مکاتب و دانشگاه های دولتی و خصوصی تا ۱۵ اسد ماه آینده همچنان مسدود بماند.

دفتر معاونیت دوم ریاست جمهوری امروز شنبه (۲۱سرطان) گفته است که کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ریاست سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی در مرحله فلاکت ناشی از اوج شیوع ویروس کرونا را تأیید کرده است.

بر اساس این طرح، قرار است ساعات کاری ادارات دولتی از ساعت ۸ صبح الی ۴ بعد از ظهر تنظیم شود و کارمندان ادارات در دو شیفت روزهای جفت و تاق به کارشان حاضر شوند.

سرور دانش افزوده که تغییر رژیم کاری ادارات دولتی بر اساس پیشنهاد ادارات مختلف در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم، صورت گرفته و ادارات دولتی مکلف اند نکات بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در نظر گرفته فاصله اجتماعی را در زمان ارائه خدمات به مراجعین، رعایت کنند.

طبق این طرح کارمندان ردیف (الف) و (ب) که شامل بست‌های فوق، مافوق، اول و دوم خدمات ملکی می‌شوند و کارکنانی که دارای صلاحیت امضا هستند و یا مسئولیت بخش‌های ضروری را به عهده دارند، باید همه روزه سرکار حاضر شوند و نیز ادارات بر اساس نیازمندی شان می‌توانند رژیم کاری کارمندان خود را تنظیم کنند.

در این طرح، اداره ملی احصائیه و شاروالی کابل، به دلیل حجم بالای تقاضای مراجعه کنندگان، استثنا قرار داده شده و کارمندان آنها باید همه روزه سرکار حاضر شوند.

مسدود ماندن دانشگاها و مکاتب

در خبرنامه نشر شده از سوی دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست جمهوری آمده است که این در جلسه طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاهای دولتی و خصوصی مطرح و فیصله شده اما تصویب شده که مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تا ۱۵  اسد سال جاری همچنان مسدود بماند.

دفتر دانش تاکید کرده که بازگشایی تدریجی مکاتب و دانشگاهای خصوصی بعد از ۱۵ اسد به نتایج سروی وزارت صحت عامه از وضعیت عمومی صحی کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا بستگی دارد.

معاون دوم رییس جمهور در رابطه به طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی گفته است: «در این رابطه نظر وزارت صحت عامه برای هیأت رهبری حکومت مهم است و درصورتی‌که این وزارت وضعیت را مناسب تشخیص دهد، حکومت در مورد بازگشایی تدریجی مراکز آموزشی تصمیم خواهد گرفت.»

دفتر معاونیت دوم ریاست جمهور خاطرنشان کرد که در جلسه امروز کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح آغاز مسابقات ورزش کریکت بدون حضور تماشاگران، ارائه و مورد تأیید قرار گرفته است.

این در حالی است که تاکنون شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۳۴ هزار ۳۶۶ تن رسیده که از این میان ۹۹۴ تن آنان جان باخته و ۲۱ هزار ۱۳۵ تن دیگر نیز بهبود یافته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *