ثبت ۲۱۰ مورد تازه ویروس کرونا؛ شماری از اصناف در کابل به فعالیت مجدد آغاز کرد

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۱۸, ۱۳۹۹

وزارت صحت، اعلام کرده است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ مورد تازه ویروس کرونا در افغانستان شناسایی و ۱۷ فرد مبتلا به این بیماری جان باخته است.

وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه (۱۸سرطان) گفته است که موارد تازه شامل ابتلای ۱۴۱ نفر در کابل، ۱۴ نفر در تخار، ۱۲ نفر در پکتیا، ۱۰ نفر در بلخ، ۹ نفر در قندز، ۷ نفر در بدخشان، ۴ نفر در قندهار و ۳ نفر در نیمروز، ۲-۲ نفر در پروان، لوگر و بادغیس، ۱-۱ نفر در ننگرهار، کنر، پنجشیر و کاپیسا می شود.

این وزارت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۳۳ هزار ۵۹۴ نفر رسیده است.

وزارت صحت تاکید کرده که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۵۴۹ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که شمار بهبودیافتگان به ۲۰ هزار ۷۰۰ تن رسیده و در عین زمان  ۱۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا  جان باخته اند که شمار مجموعی جانباختگان به ۹۳۷ نفر رسیده است.

به گفته وزارت صحت در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ نفر در کابل و یک نفر در هرات از اثر بیماری کرونا جان باخته اند که ولایت کابل با جانباختن ۲۷۴ تن در جایگاه نخست ولایت های قرار دارد که بیشترین رویداد های فوتی را دارد.

فعالیت مجدد شماری اصناف در کابل

ازسوی هم دفتر والی کابل با نشر خبرنامه ای گفته است کمیته اضطرار مبارزه با ویروس کرونا در ولایت کابل، پس از بررسی و نظارت رعایت موارد بهداشتی به هوتل انترکانتینتال، هوتل کابل سرینا و برگ کانینتال اجازه فعالیت داد است.

در خبرنامه دفتر والی کابل آمده که به باغ‌ها و پارک‌های تفریحی از جمله باغ بابر، باغ چهلستون و پارک شهر پس از نظارت و بررسی رعایت نکات بهداشتی، اجازۀ فعالیت داده شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *