افزایش خربزه نیمروز؛‌ حاصلات خربزه در این ولایت به بیش از ۷۰۰ هزار تُن رسید

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

وزارت زراعت اعلام کرده است که میزان حاصلات پالیزهای خربزه در ولایت نیمروز، امسال به حدود ۷۰۰ هزار متریک تن افزایش یافته است.

وزارت زراعت امروز چهارشنبه (۱۸سرطان) به نقل از ذبیح‌الله اولیازاده، رییس زراعت ولایت نیمروز گفته است که باران‌‌های به موقع و پی‌هم از عوامل اصلی افزایش حاصلات خربزه در نیمروز بوده است.

وزارت زراعت افزوده که در سال جاری کم ‌و بیش ۲۰ هزار هکتار زمین در نیمروز خربزه کشت شده و حاصل آن به بیش‌تر از ۷۰۰ هزار متریک تُن رسیده که بیش‌ترین خربزه در ولسوالی چخانسور این ولایت کاشته شده است.

به گفته وزارت زراعت، پالیزهای خربزه در ولسوالی چخانسور به دلیل ظرفیت بالای خاک این ولسوالی در نگهداری آب تنها قبل از کشت آبیاری می‌شود و پس از آن نیاز به آبیاری ندارد.

بیشتر حاصلات نیمروز ارگانیک است

ذبیح‌الله اولیازاده رییس زراعت ولایت نیمروز تاکید کرده که تربوز و خربزه این ولایت به ویژه ولسوالی چخانسور، یک محصول ارگانیک است و بیش‌تر دهقانان از هیچ نوع کود کیمیایی و دوای زراعتی در پالیزهای تربوز و خربزه استفاده نمی‌کنند.

به گفته‌ی او، تربوز و خربزه نیمروز از نگاه کیفیت منحصر به فرد است. رنگ، وزن و مزه‌ی خربزه و تربوز این ولایت نیز نسبت به حاصل پالیزهای دیگر ولایات تفاوت دارد.

براساس معلومات وزارت زراعت محصولات تربوز و خربزه نیمروز بیش‌تر به ولایات هم‌جوار و نیز پاکستان صادر می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *