قربانیان کرونا از مرز ۹۰۰ تن گذشت؛ معاش کارمندان صحی چهار ولایت پرداخت نشده است

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱۷, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۱۷, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۴ مورد تازه ویروس کرونا در کشور ثبت و ۲۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

 وزارت صحت امروز سه شنبه (۱۷سرطان) با نشر اعلامیه گفته است که ۱۹۴ مورد ابتلای جدید شامل ۵۷ نفر در هرات، ۳۲ نفر در دایکندی، ۲۳ نفر در تخار، ۱۵ نفر در کابل، ۱۲ نفر در بادغیس، ۱۱-۱۱ نفر در بلخ و غزنی، ۶-۶ نفر در قندهار و میدان ‌وردک، ۵-۵ نفر در بدخشان و پروان، ۳ نفر در پنجشیر، ۲ -۲ نفر در لوگر، خوست و کنر و یک، یک نفر در لغمان و ننگرهار به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این وزارت افزوده که با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۳۳ هزار ۳۸۴ تن رسیده است.

به گفته وزارت صحت در یک شبانه‌روز گذشته، ۱۲۶ فرد مبتلا به ویروس کرونا، بهبود یافته اند که شمار بهبودیافتگان، به ۲۰ هزار ۱۵۱ نفر رسیده و در عین زمان ۲۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا جانباخته اند و شمار مجموعی جان‌باختگان ویروس کرونا به ۹۲۰ تن رسیده است.

عدم پرداخت معاشات کارکنان صحی در چهار ولایت

از سوی دیگر، وزارت صحت با نسر خبرنامه ای امروز سه‌شنبه به دو مؤسسه‌ی تطبیق‌کننده‌ی عرضه‌ی خدمات صحی «برک BARAC»و «اهیدAHEAD » که در پرداخت معاشات کارمندان صحی به ولایت های تخار، سمنگان، نورستان و هلمند سهل‌انگاری کرده و در اسرع وقت اقدام نکرده اند، هشدار داده است.

این وزارت تاکید کرده که اگر این مؤسسات معاشات کارمندان را الی یک هفته آینده پرداخت نکنند، وزارت صحت عامه اقدامات تادیبی بیشتری را در مورد انان اتخاذ خواهند کرد.

در خبرنامه این وزارت آمده: «باوجود اینکه تمام اقساط پولی پروژه از سوی وزارت صحت‌ عامه به موقع در اختیار آنان قرار داده است؛ اما هنوز معاشات کارمندان پرداخت نگردیده است.»

به گفته وزارت صحت قرار است مؤسسات «اهید»، «برَک» و «جک» ز سوی هیأت وزرات‌های صحت عامه، مالیه و اقتصاد ارزیابی مالی و مورد تفتیش قرار گیرند.

این درحالی است که در این اواخر داکتران و کارکنان صحی در شماری از ولایت‌ها و همچنان شفاخانه افغان جاپان در کابل نسبت به عدم پرداخت معاش‌شان شکایت داشتند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *