جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مجلس سنا: شماری از زندانیان رها شده طالبان دوباره به میدان جنگ برگشته اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا با اشاره به درگیری طالبان با نیروهای امنیتی در ولایت لغمان می گوید شماری از زندانیان رها شده طالبان با وصف تعهدات کتبی دوباره به میدان جنگ برگشته اند.

آقای مسلم یار امروز سه شنبه (۱۷سرطان) در نشست عمومی مجلس سنا ضمن تاکید بر آغاز مذاکرات بین الافغانی و برقراری آتش بس، صلح را یک ضرورت جدی برای شهروندان افغانستان خواند.

او از طرف ها خواست تمام موانع وچالش ها فراروی صلح را بردارند.

مسلم یار خاطرنشان کرد که روز گذشته در ولایت لغمان نیروهای امنیتی چندین طالب را که به مردم در مسیر شاهراه عمومی کابل- جلال آباد مشکلات ایجاد می کرد کشته اند که بسیاری از آنها افراد رها شده طالبان بودند که با وصف تعهدات کتبی شان به جبهات طالبان برگشته اند.

رییس مجلس اضافه کرد که باید ایالات متحده امریکا به حیث یک میانجی و نیز حکومت افغانستان روی این موضوع تمرکز کرده کسانی‌ را ازبند رها سازند که بر تعهدات شان به دوام زندگی صلح آمیز وعاری ازخشونت، پابند باشند.

زخمی شدن یک زندانی رها شده طالبان در لغمان

این اظهارات رییس مجلس سنا پس از آن مطرح شده است که روز گذشته فرماندهی پولیس ولایت لغمان اعلام کرد که در نتیجه حمله طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی قرغه‌ای در شاهراه کابل- جلال‌آباد، ۱۶ طالب کشته شده و شش طالب دیگر زخمی شده‌اند.

فرماندهی پولیس بغلان تاکید کرده بود که یک زندانی گروه طالبان که حدود یک‌ونیم ماه قبل از زندان حکومت آزاد شده بود، در این درگیری زخمی شده است.

این در حالی است که حکومت افغانستان تاکنون چهار هزار ۱۵ زندانی طالب را از بند رها کرده است و پیش از این شورای امنیت ملی تاکید کرده بود که از زندانیان طالبان تعهد کتبی گرفته می شود تا پس از آزادی به میدان جنگ بر نگردند.

گروه طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته است اما پیش از این اعلام کرده بود زندانیان رها شده به میدان های جنگ نه بلکه به زندگی عادی شان بر می گردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان