جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

۷ چیز که دست ها در مورد سلامتی می گویند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

دست‌ها یکی از اولین قسمت‌های بدن هستند که علائم پیری را نشان می‌دهند. آن‌ها در عین حال می‌توانند برخی مشکلات سلامتی را نشان دهند. در این نوشتار با ۷ چیز که دست ها در مورد سلامتی می‌گویند آشنا خواهیم شد.

۱. قرمزی کف دست

قرمزی کف دست می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات کبدی باشد، به خصوص اگر بالای 50 سال سن داشته باشید. این قرمزی معمولاً در لبه بیرونی کف دست قرار دارد. و دلیل آن احتمالا تغییر در تعادل هورمونی است که باعث اتساع رگ‌های خونی می‌شود. آرتریت روماتوئید نیز می‌تواند دلیل دیگری برای قرمزی کف دست باشد.

مطلب مرتبط: ۷ علامت غیرمنتظره بیماری کبد که هشداری برای مراجعه به پزشک هستند

۲. دست ها و سلامتی؛ تعریق کف دست

چندین دلیل احتمالی برای تعریق کف دست وجود دارد:

هیپرهیدوز

– استرس

– تیروئید پرکار

در صورتی که دچار هیپرهیدوز (تعریق بیش از حد و غیرطبیعی) باشید، پزشک راهنمایی‌های لازم را برای‌تان خواهد داشت. همچنین یاد بگیرید که سطح استرس‌تان را کنترل کنید.

مطلب مرتبط: ۷ راه مقابله با استرس فیزیکی و عاطفی

۳. بی‌حسی و گزگز

بی‌حسی معمولاً فقط به این دلیل است که مدت طولانی روی عصب حسی فشار آورده‌ایم. گزگز هم زمانی است که عصب برای بازگشت به کار خود نیاز به زمان دارد.

در بعضی موارد، این علائم در دست ها می‌توانند نشانه مشکل جدی‌تری مانند کم خونی یا دیابت باشند. اگر غالباً و بدون دلیل واضحی بی‌حسی یا گزگز دست‌ها را تجربه می‌کنید، حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

مطلب مرتبط: اگر این نشانه ها را دارید، ممکن است به دیابت مبتلا شده باشید

۴. دستهای خشک

شایع‌ترین دلایل خشکی پوست دست‌ها، کم شدن آب بدن و کمبود استروژن است که همراه با یائسگی رخ می‌دهد. برای مقابله با مشکل کم‌آبی بدن آب کافی بنوشید و از کرم‌های مرطوب‌کننده دست استفاده کنید. ماهی، دانه و مغزیات را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. برای درمان جایگزینی هورمون نیز به پزشک مراجعه کنید تا افت استروژن در شما کنترل شود.

مطلب مرتبط: ۹ نشانه که آب کافی نمی نوشید

۵. لرزش دست ها

چنانچه احتمالا شنیده‌اید لرزش دست می‌تواند نشانه مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری پارکینسون باشد. اگر نگران هستید، به پزشک مراجعه کنید. در عین حال، مصرف قهوه و الکل را محدود کنید زیرا می‌توانند باعث لرزش دست‌ها شوند. اضطراب و استرس نیز می‌توانند دلایل دیگر لرزش دست‌ها باشند.

مطلب مرتبط: از اضطراب خواب تان نمی برد؟ این ترکیب طبیعی را امتحان کنید

۶. دست ها و سلامتی؛ ناخن‌های ضعیف

 ناخن‌های ضعیف و شکننده می‌توانند نشانه کمبود روی باشند. روی برای سلامتی ما اهمیت زیادی دارد: باعث بهبودی زخم‌ها، تقسیم سلولی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. غذاهای سرشار از روی را مانند جوی دوسر، مغزیات و گوشت را به برنامه غذایی‌تان بیفزایید. پس از مشورت با پزشک نیز می‌توانید از مکمل روی استفاده کنید.

مطلب مرتبط: از بهبود خواب تا تقویت سیستم ایمنی؛ ۶ فایده رابطه جنسی برای سلامتی

۷. چماقی شدن انگشت‌ها

اگر انتهای انگشتان دست‌تان برآمده و شبیه یک چماق شود، احتمالا کمبود اکسیژن در بدن شما وجود دارد. ممکن است این حالت، نشانه یک بیماری جدی‌تر مانند سرطان ریه یا بیماری قلبی باشد. در صورتی که “چماقی شدن ” انگشت‌ها را تجربه کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان