۹ راهکار که یک لبخند هالیوودی زیبا داشته باشید

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱۴, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۱۵, ۱۳۹۹

 افراد زیادی رویای دندان‌های سالم و زیبا را دارند، اما تعداد کمی از آنها جرأت دارند دندان‌های‌شان را با مواد شیمیایی سفید کنند. در این نوشتار با ۹ راهکار برای رفع زردی و سفید کردن دندان‌ها با مواد طبیعی آشنا خواهیم شد.

۱. خمیر دندان خانگی

۱ قاشق چایخوری زردچوبه را با همین مقدار روغن نارگیل شفاف و 2-3 قطره روغن نعنا مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به عنوان خمیر دندان استفاده کنید. این ترکیب از مینای دندان مراقبت می‌کند، دندان‌ها را سفیدتر کرده و بوی‌ دهان‌ را رفع می‌کند.

مطلب مرتبط: بوی بد دهان؛ علل و راهکارهای مقابله با این مشکل

۲. سفید کردن دندان؛ روغن درخت چای

 اگر 5 قطره روغن درخت چای را با نصف لیوان آب رقیق کرده و هر روز پس از مسواک زدن دها‌ن‌تان را با آن آبکشی کنید، طی دو هفته نتیجه را خواهید دید.

۳. خمیر توت فرنگی

 یک توت فرنگی تازه را له و آن را با کمی نمک دریایی مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی مسواک قرار دهید و چند دقیقه به آرامی دندان‌ها را ماساژ دهید. سپس دهان‌تان را کاملاً بشویید. برای محافظت از مینای دندان، این روش را بیش از ۲ هفته یک بار انجام ندهید.

مطلب مرتبط: ۷ ماده غذایی که دندان ها را سفید می کنند

۴. روغن نارگیل

 قبل از مسواک زدن مقداری روغن روی دندان‌ها بمالید، اجازه بدهید ۱۵-۲۰ دقیقه بماند و در نهایت با خمیر دندان مسواک بزنید. این کار را هفته ای 2 یا 3 بار تکرار کنید.

۵. سفید کردن دندان ها؛ زغال فعال

 زغال فعال را با آب مخلوط کنید تا بافت خامه‌ای پیدا کند. سپس آن را با دقت روی دندان‌ها بمالید. 2 دقیقه صبر کنید و بعد دهان را کامل بشویید. در مرحله بعد دندان‌ها را مسواک بزنید. هفته‌ای یک یا دو بار این روش را تکرار کنید.

۶. پوست موز

پوست موز حاوی موادی است که پلاک دندان را حل می‌کنند. قسمت داخلی پوست را روی دندان‌ها بمالید و 5-7 دقیقه صبر کنید. سپس مسواک زده و دهان خود را بشویید. می‌توانید این روش را هر چقدر که دوست دارید، تکرار کنید.

مطلب مرتبط: ۸ درمان خانگی برای رشد سریع مو

۷. دهانشویه لیمو

 این دهانشویه به تدریج دندان‌ها را سفید و دهان را خوشبو می‌کند. 3 قسمت آب لیمو و 1 قسمت نمک را با هم مخلوط کرده و دهان‌تان را بعد از مسواک زدن کاملاً بشویید. در هفته ۱ یا ۲ بار از این روش استفاده کنید.

*نکته: اگر دهان‌تان ملتهب شد، از این دهانشویه استفاده نکنید.

۸. ریحان

برگ‌های تازه ریحان را له کنید و مرتباً به جای خمیر دندان معمولی استفاده کنید تا دندان‌هایتان سفیدتر شوند. همچنین می‌توانید قبل از مسواک زدن، خمیر ریحان را 5 تا 10 دقیقه روی دندان‌ها بگذارید.

مطلب مرتبط: ۸ دتاکس واتر ه باید این تابستان امتحان کنید

۹. آلوئه ورا

 برای به دست آوردن یک لبخند هالیوودی آب یا ژل آلوئه‌ورا را روی دندان‌ها مالش دهید، با مسواک آن را روی دندان ماساژ داده و بشویید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *