جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

رییس جمهور غنی کمیسیونی را برای برگزاری مراسم خاکسپاری یوسف غضنفر توظیف کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که رییس جمهور غنی در حکمی کمیسیونی را به منظور برگزاری مراسم خاص دولتی جهت تشییع جنازه و فاتحه خوانی محمد یوسف غضنفر نماینده فوق العاده رییس جمهور در امور توسعۀ اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر، توظیف کرده است.

در حکم رییس جمهور امروز شنبه (۱۴سرطان)‌ منتشر شده آمده است: «به منظور برگزاری مراسم جنازه، تدفین و فاتحه خوانی مرحوم الحاج محمد یوسف غضنفر، کمیسیون دولتی تحت ریاست محمد شاکر کارگر رئیس عمومی دفتر مقام عالی ریاست جمهوری موظف می باشد.»

بر اساس حکم رییس جمهور در ترکیب این کمیسیون، نمایندگان وزارت های دفاع، امور داخله، ارشاد، حج و اوقاف و اطلاعات و فرهنگ و همچنان دفتر شورای امنیت ملی، ریاست عمومی امنیت ملی، ادارۀ مستقل ارگان های محل و ریاست عمومی ادارۀ امور ریاست جمهوری، شامل اند تا تدابیر همه جانبه را بخاطر برگزاری مراسم خاص دولتی جهت تشییع جنازه و فاتحه خوانی آقای غضنفر در مرکز و ولایت ها اتخاذ و عملی کنند.

گفته می‌شود آقای غضنفر یک هفته قبل و پس از ابتلا به کرونا، در ترکیه تحت درمان قرار داشت و براثر این بیماری جانباخته است.

یوسف غضنفر کیست؟

یوسف غضنفر متولد سال ۱۳۴۴ خورشیدی از تاجران شناختۀ شده افغانستان بود. او نمایندۀ مردم ولایت بلخ در دور پانزدهم تقنینی مجلس نمایندگان بود و از چهره‌های مردمی قوم اوزبیک به شمار می‌رفت.

آقای غضنفر در انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان از متحدان محمد اشرف غنی بود.

آقای غنی پس از مراسم حلف وفاداری‌ ریاست جمهوری در نخستین فرمان‌اش وی را به عنوان نماینده فوق‌العادۀ در امور توسعۀ اقتصادی، تجارتی و کاهش فقر برگزید.

خانواده غضنفر مالک بانک خصوصی “غضنفر بانک” افغانستان است.

بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۳۲ هزار و ۳۲۴ نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۸۱۹ تن رسیده و آقای غضنفر نخستین مقام ارشد حکومتی است که براثر ابتلا به این ویروس جانباخته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان