اداره بازرس: تامین شفافیت امکانات اختصاصی مبارزه با ویروس کرونا از اولویت های حکومت است

توسطفریدون حسنی

تیر ۱۲, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۱۳, ۱۳۹۹

 مسوولان در اداره بازرس، می گویند که تامین شفافیت، نظارت از تطبیق بودجه و استفاده از امکانات اختصاصی مبارزه با ویروس کرونا، از اولویت های جدی حکومت است تا از هر نوع فساد در مصرف منابع و ارایه خدمات و تجهیزات طبی، جلوگیری شود.

پس از سرو صدا ها از عدم شفافیت در مصرف بودجه اختصاصی ویروس کرونا غزال حارس، رییس اداره بازرس امروز پنجشنبه (۱۲سرطان)‌ در نشست خبری گفت که اداره بازرس به منظور مبارزه موثر علیه فساد اداری و نظارت بر فعالیت های اراکین عالی رتبه حکومتی و روسای ادارات مستقل بودجوی از طریق دریافت شکایت، ایجاد گردیده و میکانیزم های لازم را برای دریافت و رسیدگی به شکایات، بازرسی و پیگیری قضایای فساد اداری، در دسترس دارد.

او افزود که بر اساس حکم ریاست جمهوری اداره بازرس موظف شده تا شکایات و گزارش های مربوط به چگونگی مدیریت و مصرف منابع مبارزه با ویروس کرونا را بازرسی و به مردم گزارش دهد.

شکایت از و جود فساد در امکانات مبارزه با ویروس کرونا

پس از آن که شکایت از وجود فساد در بودجه اختصاصی مبارزه با ویروس کرونا افزایش یافت وگزارش های تحقیقی رسانه ها از قاچاق ماشین های تنفس مصنوعی و حیف و میل و اختلاس در بودجه ولایتی مبارزه با کرونا به این شکایت ها افزوده شد رییس جمهور غنی در یک فرمان ۷ ماده ای به اداره بازرس وظیفه سپرد تا این شکایت ها را بررسی کند.

بر اساس حکم رییس جمهور، تمام ادارات دولتی مکلف اند تا با اداره بازرس همکاری همه جانبه کرده و اسناد و مدارک مورد ضرورت آن اداره را در اختیار شان قرار دهند.

به گفته غزال حارس بازرسی عدم پرداخت معاشات کارمندان صحی، بررسی تمام قرارداد های مربوط به برنامه مبارزه با ویروس کرونا در سطح مرکز و ولایات و شکایات و گزارش هایی که اداره بازرس در آینده دریافت می کند، شامل مواردی اند که از سوی اداره بازرس بررسی می شود.

به گفته او این اداره شکایات و گزارش های مربوط را از مجرای اشخاص حقیقی، رسانه ها، نهادهای جامعه مدنی، مراکز تحقیقاتی و علمی و سایر اشخاص حکمی، به صورت حضوری، ایمیل، تیلفون و سایر وسایل ممکن، دریافت و بازرسی می کند و مواردی را که ماهیت جرمی و جزایی داشته باشند به مراجع عدلی و مواردی که ماهیت جرمی نداشته باشند، سفارشات و توصیه های اصلاحی خویش را به آدرس مسوولین ادارات بازرسی شده صادر می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *