جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ادامه سفر خلیلزاد برای صلح؛ نماینده خاص آمریکا با رهبران افغانستان و ازبکستان گفتگو کرد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور افغانستان به سلسله سفرهایش برای صلح با رییس جمهور غنی و دکتر عبدالله از طریق ویدیو کنفرانس و با وزیر خارجه ازبکستان در تاشکند دیدار کرده است.

ریاست شورای مصالحه ملی ناوقت روز گذشته با نشر اعلامیه گفته است عبدالله عبدالله رییس این شورا در یک ویدیوکنفرانس مشترک با رییس جمهور غنی و زلمی خلیل‌زاد در مورد آخرین تحولات و پیش‌رفت‌ها در عرصه‌ی صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفتگو کرده است.

در اعلامیه شورای عالی مصالحه آمده است که در این کنفرانس کاهش خشونت، تکمیل روند تبادله‌ی زندانیان، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و حمایت منطقه‌ای از صلح مورد گفتگو قرار گرفته و همه طرف‌ها بر کاهش خشونت برای حرکت به سوی مذاکرات صلح و دست‌یافتن به توافق به رهبری و مالکیت افغان‌ها تأکید کردند.

سفر خلیلزاد به تاشکند

زلمی خلیلزاد امروز چهارشنبه (۱۱سرطان) در توییتر اش نگاشته است که او و آدم بولر، رییس موسسۀ انکشاف مالی بین‌المللی امریکا ملاقاتهای خوبی در تاشکند داشته است.

خلیلزاد افزوده:‌ «روز را با وزیر خارجه کاملوف و نماینده ویژه ارگاشیف آغاز نمودیم و سپس با وزرای خارجه که متباقی C۵ +۱ را تشکیل می‌دهند (تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، جمهوری قرقیز) یکجا شدیم، ما انکشافات اخیر روند صلح، نقش مُهمی را که آسیای میانه ایفا نموده و در پی صلح به آن ادامه خواهد داد را به بحث گرفتیم.»

او تاکید کرده که ایالات متحده از همکاری و کمک کشور های «سی۵+۱» قدردانی می کند نیاز دارد که با آغاز مذاکرات بین الافغانی، مشترکاً برای ترویج و تشویق یک تفاهم سیاسی کار کند.

نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرده که کار برای هدف مشترک استقامت اقتصادی، اتصال منطقه‌یی و همبستگی حالا آغاز می‌شود و یک افغانستان باثبات و مرفه برای صلح،‌ امنیت و رفاه در آسیای میانه مُهم است و یک آسیای میانه‌ی مشتکل از دولت های مستقل که مشترکاً با افغانستان برای اتصال با آسیای جنوبی کار کنند به نفع منطقه و ایالات متحده است.

خلیلزاد افزوده که او در این دیدار هایش در تاشکند در مورد سرمایه گذاری در هر یک کشور و فرصت های فرامرزی و همچنان در مورد چگونگی یک صندوق جمعی انکشاف منطقه نیز گفتگو کرده است.

این در حالی است که آقای خلیلزاد به تاریخ ۸ سرطان دور تازه از سفرش به قطر، پاکستان و ازبیکستان را اغاز کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان