آغاز مجدد فعالیت شفاخانه صد بستر دشت برچی کابل

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۱۱, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۱۱, ۱۳۹۹

 پس از گذشت نزدیک به دوماه از حمله مهاجمان مسلح شفاخانه صد بستر دشت برچی امروز مجددا به فعالیت آغاز کرد.

احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه امروز چهارشنبه (۱۱سرطان) در نشست خبری در شفاخانه‌ی صدبستر دشت برچی گفت که این شفاخانه سر از امروز چهارشنبه فعالیت عادی خود را از سر می‌گیرد.

عثمانی ضمن قدردانی از از فعالیت داکتران بدون مرز در شفاخانه‌ی دشت برچی افزود که بازسازی این شفاخانه نیز به کمک داکتران بدون مرز صورت گرفته و نیز نگرانی‌های داکتران بدون مرز را با نهادهای امنیتی در میان‌ گذاشته و آن‌ها را تشویق کرده که به فعالیت خود ادامه دهند.

سپرست وزارت صحت خاطرنشان کرد که سازمان داکتران بدون مرز هنوزهم با این شفاخانه‌ همکاری می‌کند، اما بنا بر تصمیم دفتر مرکزی این نهاد خدمات صحی ارائه نمی‌کند و معاش کارمندان شفاخانه را نمی‌پردازد.

به گفته او ۴۰ داکتر و کارمند که در سایر شفاخانه‌ها کار می‌کردند، در شفاخانه‌ی صد بستر دشت برچی توظیف شده‌اند.

حمله بر شفاخانه دشت برچی و پایان فعالیت داکتران بدون مرز

شفاخانه صد بستر دشت برچی به تاریخ ۲۳ ثور سال جاری مورد حمله شماری از مهاجمان مسلح قرار گرفت که در این حمله ۲۴ تن بشمول زنان و کودکان کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند.

پس از این حمله سازمان داکتران بدون مرز به تاریخ ۲۶ جوزا اعلام کرد که فعالیت اش را در شفاخانه ۱۰۰ بستر دشت برچی خاتمه داده و از بخش نسایی ولادی این شفاخانه خارج شده اند.

داکتران بدون مرز در اعلامیه خود تاکید کرده بودند که هیچ گونه اطلاعاتی درباره عاملان یا انگیزه این حمله به دسترس آنان قرارنگرفته و ممکن است در صورت ادامه فعالیت در آینده نیز حملات مشابهی انجام شود.

به تعقیب پایان فعالیت داکتران بدون مرز در شفاخانه دشت برچی شماری از خانواده ها و کودکان قربانیان حمله بر این شفاخانه و همچنان وزارت صحت خواهان ادامه فعالیت این نهاد در این شفاخانه شدند اما به نظر می رسد داکتران بدون مرز هنوز بر تصمیم شان استوار اند و تصمیم جدیدی برای شروع فعالیت در این شفاخانه نگرفته اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *