جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

همزمان با دور تازه سفر خلیلزاد؛ وزیر خارجه امریکا با نمایندگان طالبان در قطر گفتگو کرده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه طالبان اعلام کرده اند که مایک پمپئو وزیرخارجه امریکا در یک کنفرانس ویدیویی با ملا برادر و هیئت سیاسی طالبان در دوحه در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده اند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه ناوقت شب گذشته (۹سرطان) در توییتی نگاشته که در این کنفرانش ویدیویی دو طرف در مورد اجرای توافق نامه صلح دوحه، خروج نیروهای خارجی از افغانستان، رهایی زندانیان، شروع مذاکرات بین الافغانی و کاهش خشونت متمرکز بوده است.

شاهین افزوده که ملا برادر در این کنفرانس گفته است: «ما متعهد به شروع گفتگوهای بین الافغانی هستیم، همانطور که قبلاً گفتیم، اما تاخیر در آزادی زندانیان باعث به تعویق انداختن مذاکرات بین افغانستان شده است.»

به گفته شاهین ملابرادر در این گفتگو یک بار دیگر تاکید کرده که گروه طالبان به کسی اجازه نمی دهند از خاک افغانستان علیه امنیت ایالات متحده و سایر کشورها استفاده کنند.

شاهین خاطرنشان کرده که هیئت طالبان همچنان از مایک پمپئو خواستار رهایی حاجی بشیر از زندان امریکا و زندانیان این گروه از زندان گوانتانامو شده است.

وزارت خارجه امریکا تا کنون در این مورد چیزی نگفته است.

دوتازه سفر خلیلزاد

این در حالی است که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور صلح افغانستان به سلسلۀ سفرهایش به منظور جلب حمایت برای روند صلح افغانستان و تسهیل این روند به روز یک شنبه گذشته عازم قطر، پاکستان و ازبیکستان شده است.

وزارت خارجۀ امریکا اعلام کرده که آقای خلیلزاد در این سفر به قطر، پاکستان و ازبیکستان خواهد رفت و خواستار حمایت از تمام افغان‌ها خواهد شد تا تعهدات باقی‌مانده خود را روی کاهش خشونت ها و آزادی به موقع زندانیان، پیش از مذاکرات بین الافغانی برآورده کنند.

وزارت خارجۀ امریکا خاطرنشان کرده که خلیلزاد و هیات همراهش در جریان این سفر از طریق کنفرانس ویدیویی با مقام‌های افغان نیز گفتگوهایی خواهند داشت.

موفقیت صلح در افغانستان مستلزم کاهش فوری خشونت است

از سوی هم جاوید فیصل ، سخنگوی شورای امنیت ملی امروز سه شنبه در توییتی گفته است گروه طالبان به طور متوسط، از زمان کاهش هفته خشونت در 22 فوریه، روزانه 44 حمله انجام داده اند  و که در آن ۲۴ غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

فیصل تاکید کرده: «موفقیت توافق نامه دوحه و صلح در افغانستان مستلزم کاهش فوری خشونت و شروع مذاکرات مستقیم است.»

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان