جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اتحادیه اروپا: قتل‌ها عمدی و برای تحریف روند صلح پیش از مذاکرات به راه انداخته شده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

همزمان با افزایش خشونت ها نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان از افزایشِ خشونت‌ها بعد از آتش‌بس ایام عید سعید فطر، ابراز نگرانی کرده می گوید قتل‌ها عمدی و برای تحریف روند صلح پیش از مذاکرات به راه انداخته شده است.

نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان امروز سه شنبه (۱۰سرطان)‌ در اعلامیه‌ای گفته است که حملات طالبان علیه نیروهای امنیتی «چشم‌انداز» مذاکرات بین‌الافغانی را تضعیف می‌کند و باید آتش‌بس تمام‌عیار اعلام شود و حملات پایان بیابد.

در این اعلامیه آمده است که اکنون وضعیت وخیم‌تر از گذشته شده و خشونت علیه غیرنظامیان هم‌چنان ادامه دارد که نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

اتحادیه اروپا افزوده که افزایش خشونت ها اعتماد و اطمینان لازم برای شروع مذاکرات صلح را به شدت تضعیف می‌کند و قتل‌های هدف‌مند در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

این اتحادیه با اشاره به ترور عالمان دینی، روزنامه‌نگاران، کارمندان رسانه‌ها، مدافعان حقوق بشر و کارمندان صحی تاکید کرده است که این قتل‌ها عمدی و برای تحریف روند صلح پیش از مذاکرات به راه انداخته شده و باید تحقیق و بررسی شود و نیز عاملان آن مجازات شوند.

نمایندگی اتحادیۀ اروپا در افغانستان همچنان خواستار انفاذ فوری آتش‌بس و ختم خشونت‌ها در افغانستان شده و اضافه کرده که آتش‌بس همه جانبه گامِ لازم برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی است.

واکنش حکومت افغانستان به اعلامیه اتحادیه اروپا

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به اعلامیه اتحادیه اروپا در توییتی گفته است: «گامی بسیار مهم به سوی صلح پایدار؛ طالبان باید خشونت را رها کنند و با دولت افغانستان وارد مذاکره مستقیم شوند.»

اتحادیه اروپا در حالی می گوید که قتل‌ها عمدی و برای تحریف روند صلح پیش از مذاکرات به راه انداخته شده که پیش از این رییس جمهور غنی در واکنش به حملات اخیر مخصوصا حمله به کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر در نشست روز گذشته ‌کابینه گفته بود که حرکت خطرناکی به منظور هدف قرار دادن آزادی‌ها و ارزش‌های‌ نزدیک به دودهه‌ی پسین، در کشور آغاز شده و حکومت به جلوگیری از آن، متعهد است.

از سوی هم کمیسیون حقوق بشر نیز امروز با نشر اعلامیه گفته است که در جریان ۵ روز گذشته در سه ولایت ۹۴ غیرنظامی کشته و زخمی شده اند.

جاوید فیصل، سخن‌گوی دفتر شورای امنیت ملی نیز گفته است که گروه طالبان پس از هفته‌ی کاهش خشونت در ماه فبروری سال جاری، روزانه به‌طور میانگین ۴۴ حمله را در نقاط مختلف کشور انجام داده است.

فیصل افزوده که در نتیجه‌ی این حملات، روزانه دست‌کم ۲۴ غیرنظامی کشته یا زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان