غنی: حرکت خطرناکی برای هدف قرار دادن آزادی‌ها و ارزش‌های‌ دودهه‌ی اخیر آغاز شده است

توسطتحریریه خبرنامه

تیر ۹, ۱۳۹۹ به روز رسانی : بهمن ۲۸, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی در واکنش به حملات اخیر مخصوصا حمله به کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید حرکت خطرناکی به منظور هدف قرار دادن آزادی‌ها و ارزش‌های‌ نزدیک به دودهه‌ی اخیر در کشور آغاز شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری در رشته توییت های گفته است که رییس جمهور غنی در نشست امروز دوشنبه (۸سرطان)‌ کابینه «حمله‌ی وحشیانه و تروریستی» بر کارمندان کمیسیون مستقل حقوق بشر را محکوم کرده است.

صدیقی افزوده که رییس جمهور گفته است: «حرکت خطرناکی به منظور هدف قرار دادن آزادی‌ها و ارزش‌های‌ نزدیک به دودهه‌ی پسین، در کشور آغاز شده و حکومت به جلوگیری از آن، متعهد است.»

به گفته صدیقی آقای غنی به نهادی امنیتی دستور داده تا تدابیر و اقدامات ویژه ای را به هدف تامین امنیت، فعالان حقوق بشری، جامعه مدنی و دادستانان روی دست گیرند.

این سخنان رییس جمهور در حالی مطرح می شود که دو روز قبل حوالی ساعت ۸ صبح فاطمه خلیل و جاوید فولاد دو کارمند کمیسیون حقوق بشر در انفجاری در ساحۀ پلچرخی در مربوطات حوزۀ دوازدهم در شرق شهر کابل، جان باختند.

فاطمه خلیل، مسؤول بخش هماهنگی تمویل کننده‌گان در کمیسیون حقوق بشر بود و جاوید نیز رانندۀ این کمیسیون بود.

 پیش از این نیز به تاریخ ۲ سرطان‌ موتر حامل کارمندان دادستانی در مربوطات ولسوالی ده‌سبز ولایت کابل مورد حمله قرار گرفته که در نتیجه آن پنج کارمند دادستانی کل کشته شده اند.

این دو انفجار با واکنش های گسترده داخلی و خارجی را به همراه شد و شماری از نهاد های حقوق بشری خواهان بررسی این رویداد ها شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این رویداد ها را برعهده نگرفته و گروه طالبان نیز دست داشتن د  این انفجار را رد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *