جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت ۲۷۱ مورد تازه؛ وزارت صحت: شیوع ویروس کرونا در یک حالت ثبات قرار دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

 وزارت صحت، اعلام کرده است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۷۶۱ مورد مشکوک تست شده است که از این میان ۲۷۱ مورد آن مثبت شناسایی شده است.

وزارت صحت عامه امروز دوشنبه (۸سرطان) گفته است که در یک شبانه‌روز گذشته، ۱۳۰ نفر در کابل، ۳۰ نفر در هرات، ۲۸ نفر در بلخ، ۱۴ نفر در تخار، ۱۳ نفر در بامیان، ۱۲ نفر در نیمروز و ۱۲ نفر در قندهار و  ۷ نفر در بغلان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این وزارت افزوده است که ۵-۵ نفر در کنر و پنجشیر، ۴-۴ نفر در هلمند و بادغیس، ۳ نفر در ننگرهار، ۲ نفر در زابل، ۱-۱ نفر در لغمان و ۱ میدان‌وردک نیز از جمله افرادی اند که در ۲۴ ساعت گذشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گفته وزارت صحت با ثبت این موارد، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۳۱ هزار ۲۳۸ تن رسیده است.

این وزارت خاطرنشان کرده که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار ۳۳۰ فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۱۳ هزار ۹۳۴ تن رسیده و نیز در عین زمان ۱۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا جان باخته که  شمار مجموعی جانبختگان به ۷۳۳ نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا در حالت ثبات قرار دارد

از سوی هم اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت امروز در نشست خبری گفت برای فعلا شیوع ویروس کرونا در افغانستان در حالت ثبات قرار دارد و امکان آن وجود دارد که با رعایت تدابیر صحی در آینده این واقعات به پایین ترین حد خود برسد.

سمسور از شهروندان خواست فاصله های اجتماعی و استفاده از ماسک را به صورت جدی رعایت کنند تا به زود ترین فرصت ویروس کرونا در کنترول قرار گیرد.

سخنگوی وزارت صحت در مورد کمبود اکسیجن در شفاخانه های اختصاصی ویروس کرونا در کابل گفت وزارت صحت با ۶ شرکت تولید اکسیجن قرارداد دارد و براساس این قرارداد آنان مکلف اند اکسیجن مورد نیاز را به شفاهانه های اختصاصی ویروس کرونا برسانند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان