افزایش همزمان بهبود یافتگان و جانباخته گان؛ در ۲۴ ساعت ۳۴ تن جان باخته و بیش از دو هزار بهبود یافته اند

توسطفریدون حسنی

تیر ۸, ۱۳۹۹ به روز رسانی : تیر ۸, ۱۳۹۹

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ فرد مبتلا به ویروس کرونا در کشور جان باخته و نیز ۲ هزار چهار فرد مبتلا بهبود یافته است.

وزارت صحت عامه امروز یک شنبه (۸سرطان) گفته است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، ۳۵۱ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا شامل ۲۲۰ نفر در کابل، ۲۴ نفر در هرات، ۱۷ نفر در کندز، ۱۵ نفر در بدخشان، ۱۲ نفر در تخار، ۱۱-۱۱نفر در بغلان و بادغیس و ۱۰ نفر در دایکندی ثبت شده است.

این وزات افزوده که ۱۴ نفر در لوگر و کاپیسا،۱۰ نفر در ننگرهار و زابل، ۳ نفر در میدان‌وردک، ۲ نفر در پروان، ۲ نفر در قندهار و پنجشیر نیز از جمله کسانی اند که در ۲۴ ساعت گدشته به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گفته وزارت با ثبت این موارد ابتلای جدید شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به ۳۰ هزار ۹۶۷ تن رسیده است.

وزارت صحت تاکید کرده که در یک شبانه‌روز گذشته، ۳۴ نفر جان باخته اند و شمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا، به ۷۳۷ نفر رسیده و نیز در عین زمان دو هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته که شمار بهبودیافتگان نیز به ۱۲ هزار ۵۸۸ تن افزایش یافته است.

افتتاح شفاخانه یکصد بستر ویروس کرونا در فراه و افتتاح مجدد شفاخانه کوید 19 هرات

دفتر والی فراه با نشر خبرنامه ای گفته است که شفاخانه اختصاصی ویروس کرونا که دارای ۶۶  اتاق است و به ارزش ۵۰ میلیون افغانی به مدت ۳۱ روز از سوی واحد عملیاتی ریاست جمهوری و توسط شرکت انکشاف ملی ساخته شده است روز گذشته با حضور داشت مقام های محلی این ولایت افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

دفتر والی هرات نیز گفته است روند عرضه خدمات صحی در شفاخانه مخصوص ویروس کرونا « شهید عبدالواحد رازی » که به مدت ۲۰ روز در این ولایت ساخته شده بود آغاز شده و داکتران بدون مرز مسئولیت عرضه خدمات ستندرد درین شفاخانه را برعهده گرفته است.

شفاخانه صد بستر اختصاصی ویروس کرونا یک بار توسط سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری همزمان با پایان کار تعمیراتی ان افتتاح شده بود اما به دلیل عدم تجهیزات طبی این شفاخانه به فعالیت آغاز نکرد که روز گذشته از سوی مقام های محلی و و وزیر دولت در امور حوادث طبیعی مجددا افتتاح و به فعالیت آغاز کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *