جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

۱۰ غذا که بعد از خوردن شان باز هم گرسنه خواهید بود

خواندن 3 دقیقه
5
(1)

برخی از مردم کمی بعد از خوردن مجددا گرسنه می‌شوند، خواه یک میان وعده کوچک بخورند و خواه یک وعده غذایی کامل. حقیقت این است که مشکل می‌تواند با کیفیت مواد غذایی مرتبط باشد نه مقدار غذایی که می‌خورید. بسیاری از غذاها، فاقد پروتئین یا فیبر هستند، بنابراین بعد از خوردن‌شان باز هم گرسنه می‌مانید. در این نوشتار با ۱۰ غذا که بعد از خوردن‌شان گرسنه می‌مانید، آشنا خواهیم شد.

1- چیپس (سیب‌زمینی سرخ‌کرده)

چیپس مملو از چربی‌های ترانس و نمک است که به هورمون‌های موجود در معده که به ایجاد احساس سیری کمک می‌کنند، آسیب می‌رسانند. اگر عاشق کچالو (سیب زمینی) هستید بهترین ایده شکل آب‌پز آن است که ویتامین و نشاسته مقاوم دارد، گرسنگی را برطرف می‌کند و باعث می شود کالری کمتری مصرف کنید.

۲- آبمیوه

آبمیوه‌ها بخش مهمی از میوه را که باعث سیر شدن‌تان می‌شوند، یعنی فیبر را ندارند. به علاوه، آبمیوه می‌تواند قند خون را افزایش دهد، سپس سبب افت قندخون و گرسنگی شود. به جای آبمیوه، میوه بخورید.

مطلب مرتبط: علم چه می‌گوید؛ ۱۲ روش کاهش گرسنگی و اشتها

۳- ماست کم‌چرب

ماست کم‌چرب پرطرفدار غالبا حاوی شیرین‌کننده‌هایی است که می‌توانند قند خون‌تان را بالا برده، شما را گرسنه نگه دارند. ماست یونانی و ماست چکیده، پروتئین کافی را برای سیر نگه داشتن شما دارند.

۴- مایونز (سس سالاد)

حتی سس سالاد بدون چربی هم می‌تواند حاوی نمک و شکر باشد. و ما عادت داریم که مقدار زیادی از آن را روی سالادمان بریزیم. عادت کنید که سالادتان را بدون سس بخورید.

۵- سیب

میوه همیشه میان‌وعده‌ای فوق‌العاده است. هرچند سیب سبب خیلی سریع هضم و سبب افزایش ناگهانی گلوکز در بدن می‌شود. برای خوردن سیب بهترین ایده این است که آن را با مغزیات همراه کنید.

مطلب مرتبط: ۱۳ مواد خوراکی که به کاهش وزن کمک می کنند

۶- غلات صبحانه

غلات صبحانه پر از قند عاری از پروتئین یا فیبر هستند. بهترین جایگزین این صبحانه، جوی دوسر است که فیبر فراوانی دارد.

۷- مافین، نان سفید و کیک

نان سفید و انواع کیک که با آرد سفید، شکر و روغن تهیه شده‌اند، بدون اینکه شما را سیر کنند، کالری زیادی به بدن‌تان می‌رسانند.

۸- برنج سفید

برنج سفید می‌تواند قند خون را ناگهان بالا برده، بعد پایین بیاورد و سبب بروز گرسنگی مجدد در شما شود. برنج قهوه‌ای می‌تواند جایگزین خوبی برای برنج سفید باشد.

۹- نوشابه

تحقیقات نشان می‌دهند افرادی که نوشابه زیادی می‌نوشند، کالری بیشتری هم در طول روز دریافت می‌کنند. دانشمندان بر این باورند که نوشابه شما را گرسنه می‌کند. تئوری دیگر این است که قند موجود در نوشابه، میل خوردن‌تان به شیرینی‌جات افزایش می‌دهد.

۱۰- سفیده تخم مرغ

اگر زرده تخم مرغ را با هدف مصرف کالری کمتر نمی‌خورید باید بدانید که سفیده به تنهایی سیرتان نمی‌کند. اما زرده به لطف اسید آمینه، پروتئین کاملی است که کمک می‌کند سیر بمانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان